borstvoeding...en ongesteld zijn

Hallo dames, even een vraag aan jullie, mijn zoontje is 3 maanden en ik geef nog volledig borstvoeding, nu ben ik eigenlijk constant aan het sukkelen met de ongesteldheid....dan weer 2 weken niks dan weer een dag en dan weer na een week vollop, het overzicht is dan ook volledig weg. En als ik ongesteld ben staan mijn borsten op "knappen"....veel meer melk erin dus. Wie herkent dit? of is dit een vraag voor de huisarts?
 
Dit is heel normaal en vertrouw je zoiets niet dan is het niet nodig om direct lang de huisarts te gaan je kunt het ook op het consultatiebureau vragen. Vriendelijke groet
 
ag anoniem, even antwoord op jouw vraag ik heb ienderdaad weleens gehoord dat je niet ongie wordt als je borstvoeding geeft, maar ik ben het contant dat is ook weer niet fijn, ik weet eigenlijk niet hoe het zit? in ieder geval s6 ermee
 
Als je borstvoeding geeft maakt je lichaam veel prolactine en dit hormoon zorgt er voor dat je niet ongesteld wordt de eerste maanden na je bevalling.
Als je menstruatie weer op gang komt is dit meestal te merken aan een kleine teruggang in de melkproductie.
Wat jij beschrijft lijkt eerder op langdurig vloeien, en ook het feit dat je tijdens het vloeien stuwing hebt klinkt een beetje vreemd. Misschien kun je toch het beste contact opnemen met je huisarts, of als deze niet zoveel van borstvoeding weet, liever nog met een lactatiekundige.
 
Terug
Bovenaan