borstvoeding en onregelmatig werken.

Ik werk in de gehandicaptenzorg met onrregelmatige diensten. Onze zoon (5wk) krijgt vollediger borstvoeding. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook onregelmatig werk doen en ook bv geven en kolven. Ggraag jullie ervaringen en tips.

Hallo,

Ik werk onregelmatig en heb 2 kindjes. Een zoontje die in juni is geboren en een dochtertje van 2 jr. Mijn dochter heeft 8 maanden bv gehad en ik heb dus ook moeten kolven op het werk.

Ik vond vooral de nachtdiensten wat lastig, omdat je dan met de minimale bezetting werkt. Ik probeerde te kolven op de tijden dat ik anders zou voeden. Verder denk ik niet dat het heel veel anders is, of je nu regelmatig of onregelmatig werkt.

Ben nu weer van plan om bv te blijven geven als ik weer moet werken. Helaas gaat het kolven iets lastiger dit keer, weet eigenlijk ook niet hoe dat komt.

Ja precies, je mag tot wel 25% van je werktijd besteden aan kolven. Tot je kindje 9 maanden is.
In de praktijk doe je het meer in overleg, maar het kan geen kwaad om in zo'n gesprekje even te laten vallen 'voor de wet etc'.

Op www.borstvoeding.com kun je heel veel informatie vinden.

Ik zou inderdaad kolven op je normale voedtijden. Misschien wel lastig als je bijvoorbeeld 's morgens thuiskomt en dan moet gaan slapen, dat je dan tussendoor weer moet voeden/kolven.

Applaus voor jou dat je toch bv blijft geven!!

Waar ik vooral nu tegen aan hik is dat ik vooral alleen op de groepen werk en er tot nu toe geen mogelijkheid is om van de groep te gaan om te gaan kolven, uberhaupt plassen etc is al moeilijk, zeker in de midagen en avonden.
Ik zal in ieder geval even een mail richting mijn baas sturen hierover. Ik werk ook op een plek waar geen andere net bevallen vrouwen zijn, zowiezo weinig moeders.

Terug
Bovenaan