Borstvoeding en PCOS

<p>Hoii, </p><p>Ik heb een zoontje van bijna 4 maanden. De borstvoeding loopt helaas niet zoals gewild..</p><p>Er is ruim 3 jaar geleden PCOS bij mij vastgesteld. Waardoor het allemaal erg moeilijk zwanger worden was. Uiteindelijk toch 2 kindjes zonder enkele hulp gekregen. </p><p>De melkproductie schijnt minder te zijn door PCOS. Nou blijkt dat bij mij het probleem deels te zijn.</p><p>Zoontje drinkt om de 1 uur en 25 minuten en drinkt heel onrustig. Lijkt of hij niet genoeg krijgt. Hij krijgt 1 flesje kv per dag als extra soms 2 flesjes, met name voor de avond voor hij naar bed gaat. De kv geef ik alleen na de bv, als hij duidelijk nog niet voldaan is. Nou wil ik heel graag volledig bv geven. De lactatie kundige heeft geadviseerd boezemvriendjes capsules te proberen voor de productie en oxycotine neusspray voor de toeschiet reflex. Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>Als ik kolf komt er als ik echt geluk heb max 50ML. Soms zelfs wat minder. </p><p>Zijn er meer mensen met dit probleem ? Wat hebben jullie gedaan, en is het gelukt om bv te blijven geven? Want ik wil niet overstappen op volledig kv. Ik wil heel graag bv blijven geven. Bij mijn 2 eerdere kindjes was ik na 4 weken gestopt waar ik nog steeds spijt van heb.</p>
 
Ik heb geen pcos, maar had toen ik ging werken moeite met genoeg productie houden. Als ik ging kolven kwam er weinig. Toen heb ik idd oxicotine neusspray gebruikt. Dat hielp toen wel goed, in combinatie met dat ik probeerde goed te ontspannen en filmpjes keek op m'n telefoon van m'n kindje dat bij me aan de borst dronk.
Met het onrustige drinken heb ik wel ervaring, hier doe ik nu met m'n tweede (4 weken) aan blokvoeden, 3 uur lang elke voeding dezelfde borst aanbieden. In mijn geval kwam er teveel zoete voormelk en daar werd m'n kindje onrustig van. Maar in jouw geval kan het natuurlijk ook zo zijn dat je kindje extra vaak komt en onrustig drinkt omdat de productie wat laag is. Dan is het wel goed dat hij vaak komt, om het goed te stimuleren.. dit is wat eigen ervaring, ik zou zeker naar de expert luisteren (lactatiekundige) en niet teveel zelf rommelen want het wordt er dan misschien alleen maar frustrerender van.. veel succes iig!
 
Terug
Bovenaan