Borstvoeding en reflux??

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag...
Mijn zoontje, nu 9 weken oud geeft regelmatig, wel iedere voeding (bv) een mondje terug. Soms loopt het eruit gelijk na zijn boertje of soms al tijdens trappelen.
Op het cb werd mij verteld me geen zorgen hoeven te maken omdat het een normale zaak is met bv en dat ik het maar "als een vorm van luxe" moest zien. Dat het bij iedere voeding wel voorkomt lijkt me voor hem ook behoorlijk vervelend. Kan ik aannemen wat het cb mij verteld of toch een bezoekje brengen aan de huisarts? Wie heeft hier ervaring mee want het is mij totaal onbekend.

Alvast bedankt,
groetjes
Danica
 
Hallo Danica,
Weet niet of het waar is wat het cb zei. Maar ook mijn dochter geeft nog steeds iets terug. Nooit veel maar wel iets. Hou altijd maar voor ogen dat ze net iets meer gedronken heeft dan dat ze kwijt kon. Ook wel eens na een uur. (dat kan vervelend voor haar zijn ivm maagzuur). Enkele tips om dit tegen te gaan:
- na de voeding zo'n 20 minuten rechtop laten zitten bijv in wippertje of op schoot
- onder het voeteneind van het bedje een telefoonboek of id leggen dat het bedje iets schuin komt te staan.
- nutriton van nutrilon gebruiken (kan ook met bv) je moet dit wel aanlengen met een beetje water maar helpt wel erg goed. Is johannesbroodpitmeel wat de voeding iets verzwaard zodat het niet zo snel terug komt. Ik wilde er eerst ook niet aan omdat ik niets behalve bv wilde geven maar je gebruikt maar een klein beetje water en het helpt haar goed. Kreeg dit als tip van iemand die op de kinderafdeling in het ziekenhuis werkt. In afgekolfde melk kan je gewoon het poeder doen.
Daarnaast doen wat je eigen gevoel je in geeft. Voel jij je prettiger als je bij de huisarts bent geweest gewoon die afspraak maken wat een ander ook zegt. Jij bent zijn moeder en voelt van nature aan wat het beste voor hem is!

Heel veel succes en sterkte.
 
Ha meid,

Dat baby's spugen is heel normaal hoor! De mijne heeft het ook een tijdje gedaan. Nu is ze 7 maand en gaat het veel beter. Meestal spugen ze de melk die ze teveel hebben uit. Wel een gesmeer soms maar goed.... het hoort erbij. gewoon lekker met slapje om laten zitten. Wel niet zo fraai maar beter dan constant vieze kleren.
Nutriton of Johannesbroodpitmeel kan inderdaad werken, maar kan wel stoppend werken op de ontlasting dus is zou het niet gaan gebruiken als het niet heel erg is. Maar het kan een uitkomst zijn als je kindje er enorm veel last van heeft.
Bij reflux huilen kindjes meestal ook heel veel en willen ze eigenlijk constant wel drinken. Ze hebben pijn aan hun slokdarm door de oprispingen en alleen door te drinken voelen ze geen pijn.... dus let bij je kindje de komende dagen daar eens op. als je kindje niet extreem veel wil drinken en verder niet lastig is en veel huilt, dan hoef je je daar denk ik geen zorgen over te maken.

Suc6!
 
ps. reflux is goed te behandelen en gaat over wanneer je kindje groter wordt dus als je kindje het wel heeft, hoef je je niet heel erg bezorgd te maken hoor....
 
als ze iets teruggeeft, hoef je je geen zorgen te maken! Mijn dochtertje heeft Reflux, nou dat heb je direct door hoor als het zo is. De voeding komt dan met een grote krachtige straal naar boven en uit haar mondje, en dan eigenlijk de hele dag door!
Dat kinderen iets terug geven is normaal. Je moet ze alleen niet direct na de voeding neerleggen, als ze jong zijn sluit het maagklepje namelijk nog niet zo goed!
Je kunt ook op de symptonen letten: het hoofdje naar achteren gooien, zuur ruiken, constant willen drinken, veel huilen (hoeft niet altijd).
 
Hoi!

Je kan eventueel ook een papje maken van de Nutriton en dan 1 lepeltje hiervan voor de bv geven en 1 lepeltje erna. Het kan geen kwaad (tenzij je een een vroeg geboren kindje hebt gekregen, dan moet je het overleggen met de kinderarts), en op die manier hoef je niet te 'hannessen' met het in een flesje doen...
Suc6!
 
Terug
Bovenaan