borstvoeding en regeldag

Even een vraagje, wie weet weten jullie hier raad mee.
Ik heb al een flinke voorraad borstvoeding in mijn vriezer zitten.
Weten jullie of ik dit allemaal moet weggooien na een regeldag?
Op het CB konden ze mij geen antwoordt geven.
Alvast bedankt.
 
Volgens mij kun je die melk gewoon bewaren en gebruiken, doe ik in ieder geval wel. Een regeldag is met name om je melkproductie te verhogen, zodat je kleintje meer kan drinken per keer (en dus waarschijnlijk ook een keer minder vaak hoeft te drinken). De samenstelling van je melk veranderd wel door de tijd heen, maar dat is niet speciaal afhankelijk van een regeldag. Het is dus wel verstandig om je voeding in de diepvries vast aan te breken, laat je partner bijv. 1 voeding per dag met een flesje geven, zodat je kindje daar aan kan wennen en stop de nieuwe afgekolfde voeding in de diepvries.
 
NEE, niet weggooien hoor zeker niet het is in een kleine vriezer 3 maanden houdbaar en in een grote die weinig open gaat 6 maanden.

Ik weet niet of je er een datum opgezet heb is wel het beste dan kan je het "oudste" eerst op maken als je bv gaat werken of een dagje weggaat of papa een keer de fles laten geven.

Verder lekker zo houden die voorraad dat is alleen maar makkelijk echt waar.

Ik moeste helaas mijn hele voorraad weggooien ivm een koemelkeiwitallergie. En dat ging aan mijn hart hoor. En sinds die tijd heb ik zo goed als geen voorraad meer helaas dus wees er zuinig op.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden en voledige bv nog
 
Ben je gek, die melk is echt nog wel goed hoor! Ideaal is natuurlijk zo vers mogelijke melk, maar wat oudere melk kan je echt prima gebruiken.

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan