borstvoeding en rijstebloem

Zijn er moeders bij die borstvoeding geven en deze bij de laatste voeding geven met rijstebloem? (eerst afkolven en dan met de fles geven).
Ons zoontje van bijna 6 maanden sliep altijd lekker door, maar de laatste paar weken wordt hij rond 5.00 vrolijk kletsend wakker.
Dan geven wij zijn speen en gaat hij wel weer slapen, rond 6.30/7.00 krijgt hij dan eten.
Dus hij wordt niet echt wakker vd honger (denken wij), maar misschien dat met rijstebloem hij wel wat langer blijft slapen???

Gr Sandra

hoi Sandra,

Rijstebloem bindt heel moeilijk met moedermelk, het blijft dun.
Als je de voeding wat dikker wil maken, kun je beter biobim gebruiken.
Is wel wat duurder, ze hebben het in reform-zaken en ook bij Etos geloof ik.

Maar, qua voedingswaarde voegt het niet veel toe!
Er zitten maar weinig calorieën in. Hetzelfde effect bereik je door een halve boterham te geven.
In jouw voeding zitten voldoende stoffen voor je kindje.
Het dikker maken van voeding geeft misschien een wat voller gevoel, maar of het werkt?

Ons meisje is nu 8 maanden, en slaapt nog steeds niet door.
We geven nu na de bv van 20.00u nog een schaaltje opvolgmelk met bambix.
Tot nu toe gaat ze er niet beter door slapen.

Heb je al eens gekeken op www.borstvoedingsforum.nl ?
Daar staan heel veel antwoorden op al je vragen omtrent borstvoeding.

succes,

groetjes Linda, mama van 3 kindjes

trouwens,

Het kan ook best zijn dat je kindje weer een sprong maakt in de ontwikkeling.
Dat komt heel vaak voor rond de 6 maanden, dan gooien ze het hele schema weer om.
Erg handig, als je net lekker een ritme hebt gevonden.

Wie weet ontdek je binnenkort weer iets wat hij kan!

groetjes Linda

Hallo Sandra,

Ik heb nooit rijstebloem gegeven. Dat heeft namelijk heel weinig zin: als je een flesje helemaal volschept met rijstebloem, zit daar evenveel calorieën in als in 100ml moedermelk. Maar een flesje vol rijstebloem doe je natuurlijk niet, en een paar schepjes rijstebloem in een flesje is ong. net zo veel calorieën als een paar slokjes extra moedermelk...
Niet zo zinvol dus, zeker gezien het feit dat je dan ook nog eens moet gaan kolven om melk te krijgen voor in het flesje.

Er zijn heel veel kindjes die rond 6 maanden wat vaker voor een voeding komen 's nachts. Dat is heel normaal. Technisch gezien is 5 uur acher elkaar slapen al doorslapen, dus jouw kindje slaapt eigenlijk gewoon door!

Groetjes,
Helena

Anthony is nu 5,5 maanden oud.
Al vanaf dat ie een week of 8 was, sliep ie heerlijk de hele nacht door, maar sinds een paar weken wordt ie ineens weer wakker.
Ik heb het ook geprobeerd hem na de gewone borstvoeding nog een beetje afgekolfde melk met rijstebloem te geven, hij lust het wel (ik gaf het met een lepel omdat ie niet uit de fles wil drinken) maar ondanks dat ie zelfs meer kreeg omdat ie de rijstebloem als toetje kreeg na een gewone voeding, ging ie toch niet doorslapen.
Het werkt dus niet altijd.
Soms denk ik weleens om hem gewoon wat flesvoeding te geven, maar ik denk dat dat ook niet werkt.
Ach ja ondanks dat ik graag zelf ook wel door wil slapen, zie ik het maar als een gezellige fase, even een momentje voor hem en mij samen, de rest van de wereld slaapt en wij zijn lekker met elkaar bezig, maar daarna weer snel mijn bed in.
succes ermee, ik denk dat het gewoon een fase is groetjes Martine

he hoi,
Ik liep ook tegen dit 'probleem' aan. Onze dochter sliep al door vanaf haar 2e week en toen ze een maand of 5 was kwam ze ineens weer 's nachts. Op zich niet zo erg, maar na een drietal weken werd dat al 2 keer op een nacht. Het brak ons best wel op en wat ik nu doe is dat ik haar rond een uur of tien een kleine fles met oplosmelk en nutrix geef (ong. 120 cc) en daarna nog uit de borst laat drinken. Sinds we dit toepassen komt ze 's ochtends pas weer rond een uur of 6, dus bij ons werkt het zeker wel. Ik heb geen zin om eerst af te kolven en dat te geven, vandaar de oplosmelk.

gr en succes ermee

Terug
Bovenaan