Borstvoeding en ritme

Hallo dames,

Ik ben de trotse moeder van een zoon. Hij is nu twee weken. Ik geef borstvoeding op verzoek en meestal is dat rond de drie uur. Maar soms overdag wil hij ook wel na twee uur alweer drinken. Ook snachts zit er verschil in. De ene nacht om de drie uur en andere nacht om de twee uur. Ook kan er weleens 4 uur tussen zitten.
Ik ben heel benieuwd wanneer baby's een beetje een ritme krijgen met drinken. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes
 
Twee weekjes, wat een kleintje nog. Die van mij is alweer 4 maanden. Bij mij duurde het best lang voordat hij mooi om de 3 uur kwam en helemaal lang voordat hij van 7 naar 6 voedingen ging en toen naar 5.
Ik liet hem altijd 1 kant drinken en dan had hij genoeg, hij was tevreden. Ik dacht toen ook, als hij meer wil, geeft hij dat wel aan. Niet dus. Als ik hem dan toch weer aanlegde aan de andere kant (hij was dan al gestopt aan de 1e kant) dronk hij toch weer. Toen ik dus in de gaten had dat hij niet zelf regaeerde maar wel meer lustte, ging hij redelijk netjes om de 3 uur komen. Dus na een week of 6 ging ik pas over van 7 naar 6 voedingen. Met 3 maanden ging hij pas naar 5. Met een week of 7 sliep hij de nacht door van 11-6 ongeveer. Wel weet ik dat ik bij een 2e me niet meer zo druk zal maken om een duidelijk schema. Want het  komt vanzelf. Maar ik was daar zo mee bezig. Weer snel een ritme krijgen, een vast ritme graag. Bij een evt. volgende zal ik voornamelijk genieten van het baby'tje en het leren kennen door veel met het te knuffelen en op schoot te hebben. baby's kun je sturen maar ze gaan toch kun eigen weg in de ontwikkeling. Het is makkelijker om een vast ritme te hebben maar ik denk dat je rond een week of 6 er iets van gaat inkomen. Daarvoor kun je het zoveel mogelijk sturen maar loopt alles nog heel vaak dwars en anders. Ik heb achteraf best een beetje spijt dat ik zo graag weer in m'n gewone ritme zou komen met Jochem erbij. En dat lukte niet. Ik had niet eens tijd om te douchen of iets voor mezelf te doen. Ik zeg niet dat jij dat ook doet hoor maar overhaast het niet, het vind vanzelf z'n weggetje. Lukt het bv geven goed? Geen tepelkloofjes o.i.d? Ik vond het de 1e weken echt doorbijten maar nu vind ik het super.
groetjes marijke
 
Hoi



Bedankt voor je reactie. Nee ik ben zeker niet bezig met een vast ritme
erin te krijgen. Ik was alleen erg benieuwd hoe lang zoiets kan duren.
Ik laat mijn kleintje ook gewoon drinken wanneer hij wil. Ik probeer nu
ook vaker hem uit twee borsten te laten   drinken. Meestal dronk
hij ook maar aan 1 kant per keer. Wanneer ik hem na een pauze of tussen
door verschonen weer aanleg en dan aan de andere kant drinkt hij toch
ook vaak wel verder.

Ja de borstvoeding gaat goed. Heb even last gehad van stuwing maar verder eigenlijk niet.

Tis heel intiem he borstvoeding geven. Ik vind het heel fijn als hij zo
lekker bij me is. Daarna idd lekker knuffelen en meestal valt hij tegen
me aan in slaap. Alleen de gebroken nachten vind ik soms wel wat zwaar.
Ik heb altijd wel veel slaap nodig maar goed dat heb ik er wel voor
over.



Gaf jij ook vitamine D aan je kindje? En nam je ook vitamine D voor jezelf?



Groetjes

 
Wat heerlijk he, als ze zo lekker bij je in slaap vallen. Ik had niet verwacht dat het me zo goed zou bevallen. Ik vond mezelf er niet zo'n type voor maar ik zou het echt missen als ik nu stoppen zou. Ik wil een half jaar geven en dan afbouwen.
De eerste 3 maanden heb ik naast vitamine D ook vitamine K gegeven voor het bloedstollingsproces ofzo. Doe jij dat ook? De kv adviseerde dat en ik heb het bij de huisarts nagevraagd en gekregen. Inderdaad moet ik zelf ook vit. D nemen maar dit schiet er zo vaak bij in. Ik moet daar echt heel erg om denken. Voor m'n zoontje ook wel hoor maar soms zorg ik beter voor hem dan voor mezelf.
Ik was enorm blij toen hij rond 7 weken doorsliep. Ik maakte me zorgen dat ik steeds zo moe was, ik moest echt 's middags slapen want anders trok ik het niet. En dit wwas zo goed als over toen hij doorsliep. Echt een wereld van verschil. Wat een impact heeft dat toch, 's nachts eruit. Het gaat toch buiten je natuurlijke ritme om, he. Komt hij 1 keer 's nachts of vaker?
groetjes marijke
 
Ja ik geef ook vitamine K. Ik kreeg een recept van de verloskundige toen. Ik zal morgen even de vitamine d ophalen en dan ook maar meteen voor mezelf.
Hij drinkt meestal savonds om 11 uur nog en dan snachts rond 2 uur en dan weer om 5 uur. Dus dan zit hij wel rond de drie uur. Het is idd dat de nacht zo gebroken is. Je bent steeds wakker en dan ook wel even een tijdje bezig. Dan slaap je weer even en dan is de volgende voeding alweer aan de beurt. Ik denk ook dat ik het heerlijk zou vinden als hij over een tijdje door gaat slapen.
Mijn zoontje spuugt wel vaak na een voeding. Heb jij dat ook? Soms heb ik ook het idee dat hij daarom soms weer vaker wil drinken.
 
Terug
Bovenaan