borstvoeding en saunabezoek??

hoi,
ff een vraagje: onze zoon is 14 weken oud en krijgt volledige borstvoeding. Nu willen wij volgende week eindelijk weer eens naar de sauna. Wie weet of dit kwaad kan voor de voeding, bijv. heeft hoge temp invloed op smaak/ houdbaarheid??
Ben benieuwd naar ervaringen en reacties!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi Mira,

Wat lekker hé?Een dagje sauna...
Ik werk ik een sauna (sauna de Heuvelrug in Veenendaal) en ga  weer regelmatig (minimaal één keer in de week) lekker de sauna in.Ook doe ik zelf de opgieting als ik aan het werk ben.
Ik geef ook voledig borstvoeding en helemaal geen problemen gehad met de melk die ik daar afkolf,Senne drinkt het net zo lekker op.
Het enige nadeel van de warmte is dat je veel sneller gaat lekken en zou misschien een half uurtje eerder moeten gaan kolven.

Naar welke sauna gaan jullie?
Heel veel plezier en lekker genieten!

Groetjes,
Lina & Senne

hoi lina,

bedankt voor je reactie! Weet ik dat ik melk niet weg hoef te gooien (is zo zonde he).
Ik ga naar Thermen Lucaya in Oss, woon daar redelijk dichtbij (buurt nijmegen) en gezien oppas beste bereikbaar.
Ik bel van tevoren even of ik melk in koelkast mag zette. Anders neem ik koelbox met bevroren ijs erin mee, blijft t ook koud he.
Heb er inderdaad zin in!!
Groetjes mira

4 weken geleden ben ik ook lekker naar de sauna geweest, ook naar Lucaya in Oss. Geen problemen gehad met lekken in de sauna. In het restaurant heb ik gevraagd of ze een ruimte hadden waar ik kon kolven, was geen probleem kon terecht in een van de kamers waar de zonnebanken staan. Stond alleen een krukje, een makkelijke stoel werd meteen gehaald en de melk mocht daarna in de koelkast. Echt top!! Is een superrelaxte dag geworden.

Terug
Bovenaan