borstvoeding en schema 4 weken oud ritme omdraaien

hi

ik weet 4 weken oud is heel jong, maar ik word een beetje moe nu al van borstvoeding te geven, vooral 's nachts. Kan ik niet een beetje een schema hebben? Ze moet nu toch 's nachts wel 4 uur tussen voedingen kunnen hebben, dat doet ze namelijk overdag wel.  We zitten een beetje  in  het verkeerde ritme, overdag slaapt ze heel veel, voeding om de 4 uur, 's nachts wakker en voeden om de 2 of 3 uur.   Ze is wel  5 weken te vroeg geboren trouwens, maar groeit goed, was bij geboorte 2520 gram, 1 1/2 week later al 4900 gram. Moet haar nu  nog is wegen maar zal over de 5 kilo zijn nu.  

En wie weet hoe lang het nog duurt dat je lekt, ik wil 's  nachts eigenlijk ook van die bh en pads af.

groetjes,
lia  

Hoi,

wat vervelend dat je dochter s'nachts zoveel wakker wordt van de honger. Ik heb Stijn overdag altijd wakker gemaakt na drie uur om hem dan te voeden. Vooral sávonds kwam hij steeds vaker voor een voeding, waardoor hij s'nachts een mooie reserve had. Hij komt nu s'nachts overigens nog wel voor een voeding of twee hoor.

Wat het lekken betreft. Waarom doe je s'nachts je beha niet uit en leg je een badlaken of een zeiltje uit het kraampakket op je bed. Op die manier zit alles niet 24 uur strak ingepakt en wat je dan lekt wordt mooi opgevangen waardor je niet elke dag je beddegoed hoeft te verschonen.

Groetjes van Marloes

Hoi. Ik denk idd dat 4 weken wel erg vroeg is om er schema in te krijgen. Die van mij kwam ook op de meest rare tijden toen ie zo oud was.. Ik kon zelfs soms niet eens een stukje wandelen omdat ie dan wakker werd van de honger en ik met een huilend kind naar huis moest lopen. In de loop van de tijd is dat beter geworden en kwam er vanzelf meer tijd tussen de voedingen. Nu krijgt ie overdag om de 4 uur, en 's nachts wanneer hij komt..Soms is dat 6 uur ertussen, soms 8 uur maar ook wel eens 3 uur.. Ik vind het ook wel zwaar, want 4,5 maand (zo oud is de jongste nu..) gebroken nachten gaat je wel opbreken maar ik vind het belangrijk dat ie het beste meekrijgt, en daarom geef ik ook nog steeds bv..
Probeer het vol te houden, dat ritme komt echt vanzelf!!
O, en dat lekker 's nachts, ik geloof dat ik met 2,5 maand 's nachts geen compressen en bh nodig had. Nu hoef ik overdag ook geen compressen meer gelukkig, want ik was ze wel beu hoor hihi..
Gr, Anne-Marie

vier weken is inderdaad nog te jong voor een schema, maar als je zelf het gevoel hebt dat ze veel slaapt en vier uur tussen de voedingen heeft overdag en 'snachts juist andersom, misschien kun je haar dan een paar dagen overdag elke twee tot drie uur wakker maken om te voeden. Zo kom je dan langzaam in de goede richting. Overigens is stoppen met borstvoeding geen garantie dat ze 'snachts beter gaat slapen. Mijn eerste dochter kreeg al vanaf 8 weken flesvoeding en sliep pas door de nacht toen ze een jaar was. Het is veel moeilijker een flesgevoed kindje 'snachts weer in slaap te krijgen dan een borstgevoed kindje.

hou vol! En met een paar weken moet het lekken ook minder worden.

groetjes Danielle
mama van Liona (feb 03) en Jennifer (mrt 06, nog steeds aan de borst)

Terug
Bovenaan