borstvoeding en slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje Daniel is 6,5 mnd en ik geef nog borstvoeding. De laatste voeding is sinds een poosje om 20 uur 's avonds en de eerste om 8 uur 's morgens(soms later, zelden eerder) Ik heb een poosje afgekolfd om de laatste voeding met rijstebloem te mengen. Dit afkolven deed ik bewust vlak voor dat ik naar bed ging(tegen half elf/elf uur), maar na 2 weken wilde hij de fles met pap niet meer en wilde hij gewoon bij mij drinken. Dus nu zit er best lang tussen de voedingen en sta ik 's morgens regelmatig op knappen :) Om te voorkomen dat ik 's morgens onder de melk zit heb ik al van alles geprobeerd. Ik slaap momenteel met een stretchhemd( 1maat te klein), met daaronder een opgevouwen hydrofielluier en een zoogkompres. Over mijn hemd draag ik mijn bh, zodat het allemaal op zijn plaats blijft, maar je zult begrijpen dat dit niet al te comfortabel is. Toen ik nog zo laat kolfde kon ik de lilypads gebruiken, maar die werken nu niet omdat er teveel druk op komt, met als gevolg dat ik ergens rond een uur of 5 als nog nat ben.

Wie o wie heeft tips?!

Groetjes, Yvette

Hoi,

Als het goed is regelt het lichaam dit vanzelf. Je heb nu wat overproductie. Wat je kan doen is voor dat je naar bed gaat de ergste druk er af kolven. (niet doorkolven, want dan stimuleer je het nog meer) Na een paar dagen moet het goedgaan.
Mijn dochter is nu 7 maand en krijgt ook nog bv, ze sliep met 12 weken het klokje rond en toen zat er ook veel tijd tussen, dus ik ken je probleem.

Groetjes van Gea

hey yvette,

toen ik de titel van je mail las, dacht ik dat het erover zou gaan dat jouw daniel vanwege de borstvoeding nog niet doorsliep, maar dat bleek dus even anders te zijn...

mijn daniel (bijna 8 mnd.) drinkt 's nachts nl. nog steeds een keertje (soms zelfs 2), en dat terwijl de laatste voeding rond 22.00 uur is... volgens het cb komt dat  omdat hij het op borstvoeding niet red tot 's ochtends (hij is een korte drinker, max. 10 min. x 8 voedingen per dag). inmiddels is het voor mij wel erg vermoeiend om geen nacht door te kunnen slapen en ben ik de borstvoeding gedeeltelijk aan het vervangen door kunstvoeding (ook om niet teveel af te vallen), dus ik hoop dat wanneer de laatste  voeding 's avonds  straks kunstvoeding is, dat daniel dan ook gaat doorslapen.

maar je probleem met stuwing tijdens de nacht herken ik dus niet.
wat al gezegd werd, wsl. past je lichaam zich binnen enkele dagen wel aan aan de nieuwe situatie en gaat het beter.
sterkte!

groetjes!

inderdaad alleen de druk er af kolven. Ik herken je probleem volkomen en ik gebruik Jippies zoogcompressen in een bh voor de nacht. deze bevat een soort gel die alle melk op neemt.

Als het goed is past de melkproductie zich aan en ben je binnen een paar dagen van die stuwing af.

Succes!

Brecht

Terug
Bovenaan