borstvoeding en speen

Weer een nacht aan het bed van onze zoon. Dikke tranen, gillen en maar willen zuigen. Hij heeft net gegeten dus honger is het niet. Alhoewel hij drinkend in slaap valt.
Al zuigend valt hij in slaap, vinger eruit en gillen maar. Heeft iemand ervaring in het geven van een speentje terwijl hij/zij bv krijgt? Ik lees overal dat dat niet goed is.

Help help, we smachten naar slapende nachten.
 
toen ik net bevallen was, gaf ik ook borstvoeding. mijn zoontje huilde ook veel 's nachts. de verpleegkundige ging toen een speentje halen voor hem, ik vroeg hetzelfde wat jij nou vraagt. of dat niet slecht is. ze zei dat het niet slecht is, omdat sommige baby's nou eenmaal meer zuigbehoefte hebben dan de ander. en als een speentje ze helpt, dan geef je die gewoon. een baby drinkt dan echt niet ineens slechter aan de borst.
als je kindje al goed drinkt zeker niet.
gewoon proberen.
groetjes
 
Als de borstvoeding goed loopt kan het geen kwaad. Mijn dochter heeft ook enorme zuigbehoefte, ik kan haar moeilijk de hele dag aan de borst houden ;). Houdt er alleen wel rekening mee dat ook een speen uit de mond kan vallen bij het in slaap vallen... Maar goed, het zal wel een hoop schelen!
 
Ik heb de difrax geprobeerd, de kers vormige, maar daaraan kon hy niet goed zuigen en hy wou al snel het hele speentje in zijn mond stoppen. Dus heb ik de bibi geprobeerd en die wilt hy wel.. het is even proberen. Heel veel succes iig!
 
De eerste difrax uit de verpakking gehaald en uitgekookt. Dus als het vannacht huilen wordt krijgt hij een speentje. We hebben al even geprobeerd en hij lijkt het wel wat te vinden.
 
Ik geef borstvoeding maar ons mannetje heeft vanaf het begin ook al een speentje. Hij heeft gewoon veel zuigbehoefte en de hele dag aan de borst of mijn pink in zijn mond is geen optie. Hij heeft die van Difrax.
 
De eerste nacht is goed gegaan. Speentje valt wel vaak uit zijn mondje, maar dat went wel denk ik. Nu zat ik vannacht ook een hele tijd naast hem om de speen weer in zijn mondje te doen.Maar ondertussen kon ik wel genieten van sabbelgeluidjes en een tevreden knorrendeMilan :)
Op naar nacht twee.
 
Terug
Bovenaan