Borstvoeding en tandjes

<p>Hoi moeders, </p><p>Ik geef borstvoeding sinds de geboorte van mijn kleintje en dat gaat tot nu toe heel goed. Hij is nu bijna 5 maanden en zoals de titel al doet vermoeden.. hij heeft sinds een weekje of 2 tandjes. En je raadt het al, hij bijt me dus steeds vaker en dat is écht niet fijn (zachtjes uitgedrukt) ! Hij doet dat vooral als hij tijdens het drinken een “hard” geluid hoort, zoals een bord wat in de kast wordt gezet, of aan het einde als hij eigenlijk een beetje klaar is, dan geeft hij me een dikke glimlach en dan.. hap. Ik haal hem dan gauw van de borst en zeg: au, dat doet mama zeer, niet doen.</p><p>Hoe gaan jullie om met bijtertjes? Dit wordt me uiteindelijk toch wel wat onaangenaam maar ik wil eigenlijk graag doorgaan met de borstvoeding.. </p>

Bij mij hielp het om weer goed te letten op de aanhaptechniek, die was een beetje versloft in de loop der maanden. Hoe groter de hap hoe moeilijker om te bijten. 
Ik heb het volgehouden tot mijn dochtertje precies een jaar was. Toen begon ze te bijten bij het aanleggen. Alsof ze wilde zeggen dat ze er klaar mee was. 
Toen kon ik ook makkelijk afscheid nemen van de borstvoeding. 

Hier ook een bijtertje. En dan met boven en ondertandjes. Ze heeft er ook een handje van om wanneer ze klaar is zich vast te bijten en zich dan naar achteren te trekken. Als ik dan auw zeg gaat ze ook lachen. Ik hou het nu in de gaten en wanneer ik denk dat ze klaar is dan doe ik m'n pink ertussen zodat ze loslaat. Soms ben ik telaat maar meestal lukt het wel zo.  

Terug
Bovenaan