Borstvoeding en tepels!

Haha... nou hier kom ik even met een vraagje... beetje intiem voor mijn gevoel.

Mijn tepels zijn licht ingetrokken en als ze goed warm zijn plat! Als ik het koud heb kunnen ze iets naar buiten komen. Maar dan moet ik het wel een beetje masseren.
Nu wil ik heel heel graag borstvoeding geven en dat was ook mijn bedoeling bij de eerste. Dit is een fiasco geworden. Zo verschrikkelijk veel kloven! Loïs hapte daarentegen ook niet goed, toen ze een uur oud was en voor de eerste keer dronk had ik al een rode plek! Pff! Mijn borsten gingen met de dag achteruit... ondanks de tepelhoedjes!
Na 6 dagen ben ik gaan kolven! maar zelfs van het kolven kreeg ik kloven, ik kon haar dus niet meer aanleggen! Zo verschikkelijk zeer doet dat!
Ondanks de pijn heb ik 5 weken gekolfd... een hele prestatie vond ik zelf maar ik was er eigenlijk met 3 weken al zo klaar mee... het heeft me wat traantjes gekost. Ik had het allemaal zo mooi in mijn hoofd... kindje aanleggen en zelf voeden en dit 6 maanden volhouden... Een illusie armer!

Nu wil ik het zo graag weer proberen maar dan wel graag meer voorbereid. Ik heb bij loïs een cursus gedaan, een hele goede... maar toch lukte het niet!

Wie heeft er goede tips?? Wie hekent mijn probleem en bij wie slaagde de borstvoeding toch?

Wie helpt me?

Hoi, wil ook deze keer borstvoeding geven althans proberen, met mijn dochter lukte het niet want ze lag in de couveuse en ik moest een paar keer per dag naar het ziekenhuis rijden om te voeden , lukte niet erg goed kolven ook niet....ze was zelf ook te klein om goed te happen.
ik ga me wel deze keer tepel hoedjes van te voren kopen, ben toch heel erg positief ingesteld dat het gaat lukken... maar ben wel een beetje realistisch als het na een week niet lukt dan jammer dan terug naar de fles.
Mijn tepels zijn ook niet erg geweldig als ik ze masser komen ze wel uit, vandaar dat ik ook tepelhoedjes in huis wil hebben. ik zag ze bij prenatal, nu nog de juiste maat.

ik vindt het nu allemaal heel erg spannen worden, nog 10 weken te gaan en ben er nu echt constant mee bezig.

Ja... voor mij is het ook nog 10 weken en ik heb er zo'n zin in!!!! ik wil er ook helemaal voor gaan en me er helemaal voor geven!
ik heb besloten om toch deskundige hulp van een lactatiekundige te gaan inschakelen. Gewoon wat moet ik doen als het toch niet gaat of de eerste kloof alweer verschijnt. Hopelijk lukt het nu wel!

Ha mama's,
Dat klinkt allemaal niet zo leuk....
ik hoop ook dat ik borstvoeding kan geven. Ik heb een tijdje Niplette gebruikt maar vond dit geen fijn gevoel, maar had wel zoiets: misschien kan ik ze daar even mee uittrekken zodat de baby gemakkelijker kan pakken. Ik hoop dat we een goede kraamverzorgster krijgen die er verstand van heeft en ga ook nog naar een cursus. Ben anders ook van plan om meteen een lactatiedeskundige meteen te bellen als het niet lukt, gaat het dan nog moeilijk: dan stop ik meteen, ga niet daarom kolven, dat lijkt me zo'n gedoe, dan ben je dubbel bezig. Mijn verloskundige zei dat ik nog geen kolf en tepelhoedjes in huis hoef te halen... dus doe het braaf niet. Ik ben ook erg benieuwd! Lijkt me zo heerlijk gevoel om je kindje dat te kunnen geven!
Trouwens... 10wk klinkt zo dichtbij!! Vind het allemaal veel te snel gaan, van mij mag het nog wel effe duren ;-)

Hi
Ik ben in jan bevallen en hoopte net als jij weer bv te geven (Heb 3 kids nu) maar dat werd net zón drama als bij onze 2e.
En ik heb gewone tepels, die gewoon naar buiten staan zal ik maar zeggen.
Bijna gelijk weer kloven zo erg dat allebei mn tepel bloedde, toen kolven daarna weer met een tepelhoedje. Toen maar erbij gaan kolven, want de bv liep terug. Maar zelfs van het kolven kreeg ik een vreselijke scheur om 1 tepel.
Dus hebben we de knoop doorgakt en maar helemaal gestopt. Ik heb wel 3 weken bv gegeven, dat was al heel wat.
Het was gewoon pech, gevoelige tepels en al gauw minder bv was de oorzaak van alle ellende.
Ik heb ook een cursus gedaan afgelopen nov, maar ook de vk zei dat ik er niets aan kon doen.
Heb ook nog de pech gehad dat ik de week erna nog een borst ontsteking kreeg, gelukkig in mindere mate omdat ik geen bv meer gaf.
Maar ik vond het ook heel erg, ik wilde zo graag.

Terug
Bovenaan