Borstvoeding en tepels

Haha... nou hier kom ik even met een vraagje... beetje intiem voor mijn gevoel.

Mijn tepels zijn licht ingetrokken en als ze goed warm zijn plat! Als ik het koud heb kunnen ze iets naar buiten komen. Maar dan moet ik het wel een beetje masseren.
Nu wil ik heel heel graag borstvoeding geven en dat was ook mijn bedoeling bij de eerste. Dit is een fiasco geworden. Zo verschrikkelijk veel kloven! Loïs hapte daarentegen ook niet goed, toen ze een uur oud was en voor de eerste keer dronk had ik al een rode plek! Pff! Mijn borsten gingen met de dag achteruit... ondanks de tepelhoedjes!
Na 6 dagen ben ik gaan kolven! maar zelfs van het kolven kreeg ik kloven, ik kon haar dus niet meer aanleggen! Zo verschikkelijk zeer doet dat!
Ondanks de pijn heb ik 5 weken gekolfd... een hele prestatie vond ik zelf maar ik was er eigenlijk met 3 weken al zo klaar mee... het heeft me wat traantjes gekost. Ik had het allemaal zo mooi in mijn hoofd... kindje aanleggen en zelf voeden en dit 6 maanden volhouden... Een illusie armer!

Nu wil ik het zo graag weer proberen maar dan wel graag meer voorbereid. Ik heb bij loïs een cursus gedaan, een hele goede... maar toch lukte het niet!

Wie heeft er goede tips?? Wie hekent mijn probleem en bij wie slaagde de borstvoeding toch?

Wie helpt me?
 
Heb geen goede tips voor je
Maar uit ervaring weet ik inmiddels dat het ene kind de andere niet is Bij de eerste had ik ook het probleem van een ingetrokken tepel daardoor ook alles geprobeerd toch op een gegeven moment wel gelukt en nog een ha;lf jaar gevoed
Bij de 2de lukte het helemaal niet hij pakte de borst gewoon niet Ook gekolfd maar na een paar weken was ik er gewoon echt klaar mee
Nu ben ik 8 weken terug bevallen van de 3de en ik heb borstvoeding geven nog nooit zo gemakkelijk gevonden Hij pakte hem direct goed en heb alle problemen wat ik bij die anderen had lijken nu niet te bestaan (behalve dat ik hem van de week 's nachts blijkbaar verkeerd heb aangelegd en ik nu een hele pijnlijke tepel heb)

Dus mijn advies ga er gewoon weer in dat je het gewoon weer gaat proberen met hetzelfde doel als bij de eerste En kijk hoe het gaat Succes!
 
Ha, misschien kan een dame, Yvonne Z je verder helpen met je vragen. Ze zit op dit forum en schijnt nogal thuis te zijn in BV.
Kijk maar als je wilt ff bij een topic dat ik een paar dagen geplaatst had over BV. Volgens mij kletst ze nog steeds daarover met goldwinger.

Groetjes Judith
 
Hoi!
Ook geen ervaring met ingetrokken tepels maar wel een borstvoeder (voedt mijn jongste van bijna twee nog steeds). Ik heb niet echt tips voor je maar weet wel dat kolven een stuk lastiger is dan zelf voeden, veel sneller last van kloven etc. Ik denk dat het dus echt belangrijk is om te leren je kindje goed te laten drinken, ik zou hiervoor zeker een lactatiedeskundige inschakelen, die zijn ervoor en hebben vast ook ervaring met jouw probleem..ik geloof er heilig in dat iedereen uiteindelijk bv kan geven..hoop zo dat het uiteindelijk gaat lukken, succes!!
 
t zal misschien wat lomp klinken, maar leg je baby na de geboorte snel aan. In ieder geval bij dieren is het zo dat de zuigreflex en het leermoment binnen de eerste drie uur het sterkste is. Heb je het beestje binnen die tijd niet al met de speen gegeven, dan wordt het vaker zeuren om het ze te leren. Bijvoorbeeld bij lammeren die geen moeder hebben oid. De natuur ligt wat dit soort onderwerpen betreft heeeeel dicht bij ons 'soort'; dus ik zou niet weten waarom dat bij ons anders zou zijn. Heb ook wel eens gehoord van iemand waarbij het niet lukte, bleek het kindje de eerste keren ook uit de fles gehad te hebben omdat het te zwak was in het begin. Dus ik zou zeggen, zo snel mogelijk aanleggen, al komt er nog niks...
 
Ik zou ook even kijken of je verzekering begeleiding van een lactatiedeskundige vergoed. De kraamverzorgsters kennen vast wel lactatiesdeskundigen. ALs je in ziekenhuis bevalt - is daar ook wel de deskundige bekend. Misschien handig om dat van te voren alvast uit te zoeken dat je deze persoon kan inschakelen op moment dat de kleine er is en je begeleiding met voeden nodig hebt.
 
Ik ken een lactatiekundige bij mij uit de omgeving en ik ga binnenkort een keer met haar afspreken. Ik heb trouwens ook een cursus bij haar gevolgd maar ik merk dat theorie en praktijk toch wel verschillend is. Gewoon om even af te spreken hoe en wat ik moet doen... of ze me wil helpen met aanleggen en of ze eens naar mijn borsten wil kijken!

Ik wil het zo graag weer en ik wil zo graag doorzetten... het liefst met zo min mogelijk kloven! Ofcourse!
 
Terug
Bovenaan