Borstvoeding en weegschaal

Ik zit op internet rond te snuffelen wat we allemaal nog nodig hebben. Maar hoe zit dat eigenlijk als je borstvoeding wil gaan geven met een weegschaal? Moet je die huren/kopen of is dat tegenwoordig niet meer? Weet wel dat je vroeger dan je kindje voor en na elke voeding moest wegen, maar hoe lang etc. weet ik allemaal niet. Weet iemand hier dat hoe dat tegenwoordig is??

Volgens mij hoeft dat niet meer..... Maar informeer dat anders even bij de kraamzorg en laat het ons weten hahahah
en zo'n weegschaal zou je kunnen huren bij de thuiszorgwinkel denk ik.
Xxx

Daar zat ik inderdaad al te kijken. 14,50 per week maar je moet wel 20 euro borg betalen en de eerste 4 weken vooruit... dan ben je meteen al aardig wat kwijt. Vandaar dat ik het me afvraag. Zodra ik antwoord heb zal ik het wel even laten weten hier, handig :p

Heej meiden!

Hier een echte borstvoedingsfan haha! (oudste 9 maanden bv gegeven, jongste 2 jaar..) De kraamhulp neemt vlgs mij altijd een weeschaal mee om de baby voor en na het voeden te wegen. Als ze weg is kun je op vaste tijden bij het consultatiebureau terecht om je kindje te wegen. Of zelf op de weegschaal gaan staan met kind en daarna zonder, (voor en na de voeding) en het verschil berekenen (maar dat lijtk me nogal ingewikkeld..). Ik heb dit overigens nooit gedaan, als je kindje tevreden is weet je zeker dat het genoeg binnenkrijgt.. en in het begin ga je heel vaak naar het bureau daar wegen ze altijd.
Liefs, mvtwee

IK zelf ben kraamverzorgster geweest..en wij huurde als het nodig was het in het gezin via de thuiszorg of via het kraambureau.
Is het je eerste word er gewogen..is het je tweede of meer en de vorige keer is de bv goed op gang gekomen dan kijken ze het eerst even aan!!
Niet over druk maken ...dat word straks allemaal voor je geregeld...

Terug
Bovenaan