Borstvoeding en Werk

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Hoe is het allemaal bij jullie? Hier gaat het wel goed. Onze kleine man doet het goed (op wat eczeem na). En ik mag weer aan t werk!!
Ik ben benieuwd hoeveel van jullie er nog borstvoeding geven en hoe vaak. Jasper komt momenteel nog 6 keer voor een voeding
5 uur borst
8 uur borst
11 fles van 160cc water met  5 scheppen
15.30  borst
18.30  borst
21.00 fles van 180 cc met 6 scheppen en 2 schepjes rijstebloem

de laatste paar nachten was hij erg verkouden en wilde hij om 3 uur inene nog aan de borst, maar denk dat dat wel weer weggaat met de verkoudheid.

En hoe doen jullie dat op je werk? Bij mij is er nauwelijks tijd voor. Ja in de koffie pauze van 15 minuten tussen de lessen door.

Hoop wat reacties te krijgen

Groetjes Jen

Hoi,

Ik ben heel bewust gestopt met bv geven vanwege mijn werk, wel jammer aangezien het heel goed ging. Maar voor mij is het gewoon geen doen, ook al heb ik er dan officieel recht op.

Eva heeft 5 voedingen op een dag:
tussen 8 en 9 uur s'morgens 210cc water, 7 schepjes voeding en 3 lepels rijstebloem.
tussen half 12 en 12uur, 180cc water, 6 schepjes
tussen 3 uur en half 4, 180cc water en 6 schepjes
rond half 7, 180cc water en 6 schepjes
rond half 11, 210cc water, 7 schepjes en 3 lepels rijstebloem

Vooral die rijstebloemflessen vind ze heerlijk!
Ze drinkt ze of ze anders nooit de fles krijgt en als het haar te snel leeg is, dan is het huilen en is ze zeer verontwaardigd.

Ik werk onregelmatig en vooral in de weekenden en mijn moeder hoeft alleen op te passen als ik doordeweeks een avonddienst moet draaien van 17-01, dan komt mijn moeder van 5 tot ongeveer half 6, want half 6 is mijn man thuis. Dus we kunnen het bijna met z'n tweetjes zo indelen dat een van ons thuis is en Eva verzorgd.

Groetjes Alice

Hier ook nog borstvoeding en nog lang niet van plan te stoppen.

Op werkdagen:
-soms een nachtvoeding
-0m 7 uur voeding "op mijn verzoek", voor hij naar het KDV gaat
-eind van de ochtend 100-150 cc
-begin van de middag 100 cc
-eind van de middag 100 cc
-18.30 uur bij mij drinken als ik thuiskom (ook als hij net fles gedronken heeft)
-daarna op zijn verzoek, soms 1x soms vaaaaaaak
-voor het slapen gaan "op mijn verzoek"

En op mijn vrije dagen drinkt hij gewoon op verzoek.

vervolg...

Ik kolf op het werk. Dat is niet altijd makkelijk, maar mijn collega's werken erg fijn mee. Er is geen kolfruimte maar wel een geschikte ruimte die ik altijd mag gebruiken, dan gaat de collega die daar zit even wat anders doen. Ik heb mijn schroom moeten overwinnen om het steeds te vragen maar nu is het "gewoon" geworden.
Met 2x per dag heb ik net genoeg, daarom probeer ik altijd 3x te kolven en als het druk is maar 2x. Soms heb ik dan toch wel last van stuwing, dus ik probeer 3x.
Het is echt een rustmomentje op de dag. Ik bel dan vaak ook even hoe het gaat met de kleine.
Ik hoop nog heel lang zo door te gaan, ik dacht dat het meer een probleem zou worden maar iedereen doet er heel relaxed over en dat helpt mij ook om er ontspannen mee om te gaan.

Hey musjemoeke,

Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat. Ik heb vandaag voor het eerst op mn werk gekolft, in de archiefruimte (oftewel vele stoffige verhuisdozen waar precies een stoel in kan staan, met een deur die niet op slot kan) anders moet ik op de invaliden wc zonder verwarming. Het is het 1 of het ander. Ook is er eigenlijk geen tijd voor. Ik geen 5 lesuren achter elkaar les, met 15 minuten koffiepauze en 30 minuten lunchpauze tussendoor, dus het is of kolven, of eten.
Vanaf volgende week gaat er iemand mn les voor 15 minuten overnemen zodat ik kan kolven. hoop dat het genoeg tijd is word er niet erg vrolijk van.

Het zou jammer zijn dat ik hierdoor zou moeten stoppen met BV.

Groetjes Jen

Hoi Jen,

Ik geef ook BV en ben weer aan het werk. Kolven op mijn werk is ook niet altijd makkelijk en even rustig, maar ik probeer het wel zo goed mogelijk vol te houden.
Bastiaan drinkt het volgende:
- 7 uur: BV
- 11 uur BV of 180 ml afgekolvde voeding
- 15 uur BV of 180 ml afgekolfd
- 19 uur BV
- 23 uur: 200ml flesvoeding met 2 lepels rijstebloem (sinds gisteren, maar sliep er wel voor het eerst op door).

Groetjes Nienke

Hoi meiden,

Ik geef mijn zoontje ook BV en ik kolf op het werk. Hij krijgt onderstaande voedingen:

6.45          BV
10.45       BV
14.45        BV
18.45        BV
22.45        BV

Kolven op mijn werk gaat gelukkig erg goed. Ik doe het in het kantoor van een collega en die moet ik dan wel even vragen om weg te gaan maar dat is geen probleem. Gaat alles verder goed met jullie kindjes??

Groetjes Evelien

Hoi,

Ook ik geef nog borstvoeding en kolf af op mijn werk.
Russell is inmiddels bijna 4,5 mnd oud.

Het voedingsschema is als volgt:

7:00
11:00
15:00
20:00/20:30
23:30

Soms wel eens wat later, hangt van de schooltijden van mijn andere kinderen af en soms eerder als hij onrustig is. Maar min of meer is dit het schema.
In zijn flessen die hij op maandag en dinsdag krijgt om 11:00 en 15:00 doe ik 200ml geklofde melk en soms als ik niet genoeg voorraad heb, krijgt hij een pakje melk van Nutrilon 200ml.
Hij doet het er prima op.
Het kolven gaat gelukkig prima op mijn werk. We hebben 2 ruimtes die afgesloten kunnen worden tegen over de toiletten dus daar kan ik de spullen weer afspoelen. Met mij nog een collega die kolft dus dat is wel fijn (niet in de zelfde ruimte hoor).

Groetjes Kirsten
mv Tyrone, Meadow en Russell

Terug
Bovenaan