Borstvoeding en werk

Ik zit met een dilemma.

Ik heb een 1 pitsfunctie op mijn werk. Ik open en sluit de zaak. Maar ik wil wel graag borstvoeding geven.
En ik zie toch niet elke 3 uur iemand op komen draven om mij te laten kolven of voeden. Ik ben bang dat mijn baas mij gaat verplichten om op de dagen dat we dubbel staan te werken. Of zelfs tijdelijk een andere functie op kantoor ofzo!

Mijn zoontje heb ik 15 maanden lang borstvoeding kunnen geven, hij heeft PKU (erfelijke stofwisselingsziekte die uit de bloedspot kan komen) en mag een bepaalde hoeveelheid eiwitten op een dag. Dus het was flesje en de borst afgewisseld. Waarschijnlijk had mijn wens om zo lang te kunnen voeden daarmee te maken, hij mocht niet veel daarom maar lang!!

Maar ik gun deze nieuwe kleine natuurlijk ook mijn inziens het beste!

Weet iemand hier meer van.Kan mijn baas mij verplichten tot een andere functie of andere dagen?

Ongeruste groet van,

hoi, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je een half jaar recht hebt om te kolven...
Balen zeg dat het zoveel moeite moet kosten, bij mij op mijn werk totaal niet en heb dus ook 2 keer een jaar bv kunnen geven.....

Terug
Bovenaan