borstvoeding en werken...

Hallo Dames,
Wegens omstandigheden moet ik vanaf morgen 6 dagen achter elkaar werken.
Mijn kleine meid is 4 maanden en krijg nog volledig de borst.
Nu ben ik reuze bezorgd dat mijn borstvoeding al het werken niet aankan.
Kortom ik ben reuze onzeker, hebben jullie ervaring of tips hoe ik deze dagen goed doorkom??????
Als ik werk krijgt ze alleen de ochtend en de laatste voeding nog uit de borst de rest (3 voedingen) kolf ik af.
 
Hoi monique,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en ik kan het makkelijk zeggen maar doe het niet. Hoe meer jij je druk maakt hoe moeilijker het zal gaan.

Ik weet niet of je kolf ervaring hebt?
Maar ga ergens lekker rustig zitten en neem de tijd om te kolven. Niet te snel willen.

Mocht het niet gaan omdat je bv geen toeschietreflex krijgt met kolven kan je bij de huisarts een neusspray halen die dat bevroderd dat idee haalde bij mij de druk van de ketel en echt het werkt als een tiet.

En weet je kolf je wat minder dan drinkt ze misschien wat minder maar zodra ze bij jou kan drinken haalt ze die schade weer in. Ik kolfde op een dag 120cc en dat gaf ik dan mee en ze was toen al een maand off 6 maar ze deed het er goed op ookal vond iedereen het te weinig. ZOdra ik thuis was dronk ze bij mij en ja het kan zijn dat ze dan snachs nog een keer extra komt. Dat is ff zwaar maar ook om de bv op peil te houden het beste.

Groetjes en succes meid en echt je kan het!!!!
 
Lieve Joyce,
Thanks voor je lieve woordjes.
Ik kolf al een paar weken en gemiddeld zo'n 450 ml per werkdag dus dat gaat goed.
En je hebt gelijk als het terug loopt komt ze 's nachts extra, wat maakt het uit.
Nogmaals bedankt en we gaan het wel zien....over 3 weken 3 weken vrij....dus dat houdt me op de been.

groetjes
 
Wauw 450cc op een werkdag daar ben ik jaloers op hoor.
Ik kolf op een werk dag (toen ze nog 2 flesjes kreeg) 2x 170 als ik een goede dag had. Dan kolfde ik thuis een keer extra om het recht te trekken.

Maar echt het komt goed. O lekker 3 weken vrij ga je op vakantie?

Groetjes joyce
 
Hoi Monique,

ik moest er ook ff aan wennen wanneer ik 5 of 6 dgn achter elkaar moest werken maar gelukkig is bij mij ook nooit mijn bv terug gelopen, ik kolf in overvloed ( heb zelfs te veel) en neem er op het werk de tijd voor, ik kolf zo laat mogelijk voordat ik de deur uit ga, dan hoef ik op het werk maar 1x te kolven en dan ben ik weer thuis, afhankelijk van hoe moe ik ben krijgt de kleine de borst of afgekolfd uit flesje.....ik moet wel zeggen dat ik merk dat ik 6 dgn erg veel vind, soms heb ik al moeite met 5 achter elkaar, zeker wanneer ik 3 late diensten heb heb ik het idee dat ik mijn mannetje meer mis omdat ik hem dan ook niet op bed kan leggen...heb nu op mijn werk aangegeven dat ik niet meer dan 4 achter elkaar ingeroosterd wil worden en das gelukkig geen probleem, ik werk zelf in de zorg en bij ons zijn ze gelukkig erg flexibel wat dat betreft...ik hoop bij jou ook, hoe relaxeder jij je voelt hoe makkelijker alles gaat...en gaat het een dagje wat miner..morgen nieuwe ronde nieuwe kansen...

suc6 en begin maar lekker met aftellen, geniet van je vrije weken...

gr.
saskia
 
hallo meiden,
hoop dat jullie dit nog lezen, alles is goed gegaan.
wel moeizaam met dit warme weer....maar wat is het heerlijk om zelf gewoon weer een hele dag die kleine meid de borst te kunnen geven (lekker tegen je aan zweten haha).
ontzettend lief jullie reacties.
we weten nog niet waar heen we gaan met de vakantie...mij maakt het niet uit zolang ik maar bij mijn gezin ben. dikke kus, monique
 
Terug
Bovenaan