borstvoeding en werken

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wie er ook borstvoeding wil blijven geven wanneer je weer gaat werken. Ik ben nu begonnen met kolven om een voorraadje op te bouwen in de vriezer maar zit toch met allerlei praktische vragen. Hoeveel melk moet ik straks meegeven naar het kinderdagverblijf en hoe kan ik dat het beste meegeven? In hoeveel porties ga ik het verpakken? Ga ik het rechtstreeks in de fles meegeven of in aparte bewaarflesjes of zakjes? Heb ik een koeltasje nodig om mee te geven naar het kinderdagverblijf?

Heeft iemand hier al ervaring mee??

Geen ervaring, maar vriendin van me werkt bij een kdv en zij krijgt altijd ingevroren potjes melk van de moeders. Sticker met naam erop en klaar.

Ook kan je kdv opbellen, zij hebben vaak ook tips! Succes.

Hoi hoi,

Ik ben ook van plan borstvoeding te blijven geven als ik ga werken.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf (m'n dochtertje gaat echter niet mee daarheen) en persoonlijk vind ik het het fijnst om melk mee te krijgen in een zakje of potje en daarnaast een flesje te hebben. Waarom? Zodat de fles zelf niet mee opwarmt bij het opwarmen van de melk.
Ook is het het fijnst om als de melk ontdooid is (dus de avond van te voren uit de vriezer is gehaald) omdat je vaak best druk bent en het vervelend is als een kindje honger heeft en de melk op dat moment nog (half) bevroren is.
Dit is mijn mening daarover dan;).

Een koeltas is alleen handig voor het vervoeren van de melk van huis naar het kdv of andersom.. op een kdv kan het gewoon in de koelkast (de stickers van goedgemerkt zijn echt een aanrader.. die zijn zo goed en handig!)

De hoeveelheid zal je moeten ondervinden.. dat zal nu ook anders zijn dan straks.. een beetje uitproberen denk ik.

Hier staat veel nuttige informatie: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/

Ik ben ook van plan om op mijn werk te kolven.
Gelukkig duurt het nog 9 weken voordat ik daarheen moet. Maar ik ga al wel starten met kolven, want in week 4/5 moet je starten met fleswennen volgens mij.

Ik ga ook proberen BV te blijven geven als ik ga werken. Op dit moment vries ik de melk in in potjes. Hoeveel ik mee ga geven weet ik echt niet... dat vind ik nu al lastig. Ik denk dat ik gewoon de "regel" van het CB aanhoud: 150 CC per kg lichaamsgewicht per dag, verdeeld over het aantal voedingen dat je geeft. Ze kunnen dan bij het KDV wel kijken of dat genoeg is of niet... Succes!

Terug
Bovenaan