borstvoeding en zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met het geven van borstvoeding en een nieuwe zwangerschap? Ik zou hier graag wat meer ervaringsdeskundigen over horen. (Ik weet trouwens nog niet zeker of ik weer zwanger ben, maar wil het wel graag zijn/snel worden. Mijn dochtertje is bijna 7 maanden.)

Groetjes, Marisa

Hey Marisa,

Spannende tijden als ik dat zo lees, nog een kleintje aan de borst en alweer proberen om zwanger te worden!
Leuk hoor!

Ik ben nu 26 weken zwanger van mn tweede kindje; ik heb al een zoontje van 20 maanden. Ik heb mijn zoontje 19 maanden borstvoeding gegeven, dus ben pas gestopt met voeden toen ik 20 weken zwanger was. de melk was op, dat komt door de zwangerschap.

Ik werd zwanger toen mijn zoontje 1 jaar was, ik kreeg een miskraam. Daarna raakte ik weer zwanger, en dat gaat nu wel goed. Het geeft wel wat gerommel met de melkproductie, en voor jouw kindje is dat misschien wel vervelend omdat ze nog maar zeven maanden is. Ik zit nu bij een list van Yahoo, bv en zwanger.
Je kunt op google dat intypen en ws kom je dan bij een aanmeldingsprocedure terecht. daar zijn meer vrouwen die in dezelfde situatie als jij zitten en daar kun je steun en informatie vinden!

Succes
groetjes Kim

Hoi Marisa,

mag ik je al voorzichtig feliciteren met je zwangerschap?!
Ik ben ook weer zwanger, 13 wkn, en geef mijn zoontje van 15 mnd. nog borstvoeding. Op de dagen dat ik thuis ben voed ik op vraag en op de dagen dat ik werk 's ochtends en 's avonds.
De verloskundige gaf aan dat je je hele zwangerschap borstvoeding kan blijven geven en ook daarna. De samenstelling van de melk past zich automatisch aan aan de nieuwe baby. Knap hoor, dat menselijk lichaam.
Ik merk wel dat sinds ik weer zwanger ben de melkproductie terugloopt. Mijn zoontje vraagt echter weer om de haverklap om de borst en probeert de productie zo op gang te houden. Grappig hè? Ik ben benieuwd hoe lang we het nog vol houden.
Gelukkig begint de misselijkheid nu af te nemen, maar dat vond ik in het begin wel lastig; proberen om ondanks de misselijkheid toch voldoende te eten en te drinken. Ik ben dan ook een paar kilootjes lichter dan aan het begin van de zwangerschap, maar dat gewicht komt er nu weer langzaam bij. Daar ben ik wel blij mee, want afvallen heeft geen positief effect op de melkproductie.
Ik merk best aan m'n lichaam dat het een hele intensieve periode is. Ben natuurlijk geen enorme ervaringsdeskundige, maar het is denk ik heel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Als je moe bent lekker gaan slapen als je kindje ook slaapt, eten/drinken als je trek/dorst hebt en als je merkt dat je melkproductie erg hard terugloopt gewoon je kindje wat vaker aanleggen.

Wens je heel veel succes en een fijne zwangerschap.

Groetjes,
Margrethe

Ik heb helaas nog geen positieve zwangerschapstest. Bij Lotte heeft het ook heel lang geduurd voor die er was, maar al wel een heel aantal weken klachten.

Misselijkheid,  daar hoef je mij niks over te vertellen...  Bij Lotte heb ik er ook zo'n last van gehad, was blij toen het achter de rug was na een week of 14.

Ik hoop ook gewoon bv te kunnen blijven geven. Gelukkig eet Lotte al redelijk wat bijvoeding. Ze krijgt nu ongeveer 3 complete borstvoedingen en fruit- en groentehapjes vul ik aan met bv.

Ik ben wel erg benieuwd hoor of ik nou echt zwanger ben. Het kan haast niet anders. Ik heb zoveel klachten die ik alleen had toen ik in verwachting was van Lotte. Het was niet gepland, dus het is ook niet alsof ik het me inbeeld. Bovendien, dingen als rozige of sterk ruikende afscheiding e.d. kun je je niet inbeelden.

Ik wens je heel veel plezier en sterkte met jouw zwangerschap. Ik hoop dat alles goed voor jullie verloopt. Geniet er van en ontzettend bedankt voor je reactie!

Groetjes, Marisa

@Kim: goeie tip! Als ik zeker weet dat ik zwanger ben (hopelijk snel, ik word er soms wel gek van!!!) ga ik me aanmelden!

Hoi Marisa,
ik wilde je alleen even laten weten dat je je nu ook al aan kan melden hoor, er zijn veel vrouwen die in dezelfde situatie verkeren en je kunt er echt veel steun aan hebben!

groetjes Kim

Terug
Bovenaan