borstvoeding/flesvoeding

effe een vraagje.

Ik wil gaan proberen om borstvoeding te gaan geven, maar je weet nooit of dat gaat lukken.
Moet ik wel flesvoeding in huis hebben als voorzorg?

Gr. Diane

Nee hoor dat hoeft niet. Als het echt niet mocht lukken, dan heb je tijd genoeg om flesvoeding/flesjes etc in huis te halen.
Het heeft ook tijd nodig om even op gang te komen. De kraamzorg kan je heel goed hier in ondersteunen en als het nodig mocht zijn zegt zij ook wel wanneer dat je flesvoeding moet gaan halen, als het niet mocht lukken.

Ben nu zwanger van de eerste, heb het gevraagd aan de kraamzorg toen zij hier op gesprek was. Ze zei dat dat niet nodig is, volgens haar stop te snel met proberen borstvoeding te geven als je wel flesvoeding in huis hebt. En er kan altijd iemand voeding gaan halen als het nodig blijkt.

Maar ben nogal eigenwijs. Heb een doosje van nurtilon in huis gehaald waar 5 zakjes met poeder-voeding in zit. Zal er alles aan doen om borstvoeding te proberen, maar vond het wel zo handig om het gewoon in huis te hebben. Kost 1,5 euro zo`n doosje, dus het is niet echt een rib uit mijn lijf. Kan je gewoon bij de supermarkt kopen.

nee hoor. de kraamhulp kan zo flesvoeding halen mocht het nodig zijn.

maar als je je ontspannender voelt (erg belangrijk bij borstvoeding) als je voor het geval dat poeder in huis hebt, gewoon lekker halen.

die paar euro maakt ook niets meer uit.

x jessica

Ik heb 4 dagen bv gegeven. En tijdens die vier dagen ook bijvoeding mbv een spuitje en vinger.
De kraamzorg had een pakje voeding bij. een proefpakje zeg maar. Ook kregen we van haar een proefverpakking van de standaard nr. 1 voeding toen we na 4 dagen volledig over gingen op de fles.
Wel fijn dat ze dit bij had, want het was toen kerstmis. Maar dan nog hadden we eventueel bij de dienstdoende apotheek wat kunnen halen.
Wel had ik een flesje in huis gehaald van te voren.
En idd voeding is zo gehaald door iemand anders.
Desnoods gaat de kraamzorg er zelf even om.

ik heb geen flesvoeding in huis.
wel 2 flesjes.
ik heb beide kids borstvoeding gegeven en beide keren niks in huis gehaald van te voren.
mocht je graag voor je eigen idee wel flesvoeding in huis willen hebben staan.
dan is denk ik makelijk als je maar een beetje hebt.
van die zakjes iemand had het daar over geloof ik.
anders is misschien wel zonde om zo n grote verpakking te kopen en die weg moeten gooien.
wel een adviesje geef niet te snel op.
het is echt in begin even door zetten.
maar mijn ervaring ik vond het leuk om te doen als het eenmaal goed loopt.
groetjes van mij

Bij mijn 3 kids heb ik voor de zekerheid flesvoeding in huis gehaald (zo'n klein pakje van 200 ml). Ik heb het nooit nodig gehad. De kids hebben heel lang BV gehad. Nu bij mijn 4e heb ik toch weer wat flesvoeding voor de zekerheid in huis gehaald. Ik zag een pak met 5 instantpoederzakjes liggen en zijn voorlopig lang houdbaar. Je weet maar nooit.
Ik ga er van uit dat ik het niet nodig ga hebben. Groetjes..

Hi,

Bij onze eerste hadden wij geen voeding in huis, wel flesjes, omdat ik al wist dat ik geen jaar lang bv zou geven. Die flesjes zouden altijd nog van pas komen in een later stadium.

Flesvoeding is zo gehaald. Tegenwoordig zijn zelfs op zondag de winkels open en ik heb hier bij de apotheek zelfs gezien dat ze flesvoeding verkopen. Die zijn in noodgevallen altijd bereikbaar. Verder krijg je in de babypakketten ook proefzakjes (wij hebben ze in ieder geval wel al hier).

Dit keer hebben we weer flesjes gekocht, maar nog geen flesvoeding. Ik ga het wel proberen, maar als het niet lukt stop ik. De vorige keer heb ik nogal wat ellende gehad met de bv. BV is leuk als het allemaal goed gaat, en wat doorzetten betreft: je kunt wel heel erg gestresst persé willen, maar die stress is ook niet goed. Ik zie wel hoe het gaat. Iedere dag bv is meegenomen.

Succes.

Gr. Tamara
februari mama

Terug
Bovenaan