Borstvoeding - Flesvoeding

Onze zoon is nu 2,5 maand.
Ik geef hem tot nu toe borstvoeding. echter sinds het weekend ontzettende tepelkloven.
Ik ben zalf aan het smeren, ik gebruik tepelhoekjes, maar toch voelt borstvoeding nu niet meer prettig.
heb ook het idee dat Tygo minder binnen krijgt dan anders (terwijl hij het tepelhoedje wel goed accepteert enzo en nouja eigenlijk gewoon goed lijkt te drinken).

Nu ben ik dus aan het denken om mijn borstvoeding al af te gaan bouwen en flesvoeding te geven, of om in ieder geval borst EN flesvoeding te geven.

Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?
want flesvoeding geef je minder vaak dan borst en is niet echt vraag en aanbod. en hoeveel moet ik dan geven? hij komt namelijk echt nog ongeveer iedere 3 uur om borstvoeding.
sochtends vaak na 2 uur,...dan tussen de middag vaak 4uur..en verder 3...(vanaf half 10 slaapt hij 6 tot 9 uur door)

tips graag :D
 
Hey..

Als je borstvoeding wilt blijven geven zou ik even een lactatiekundige raadplegen. Vaak is slecht aanleggen de oorzaak van kloven. Misschien dat zij goede tips kan geven.
Op internet kun je wel vinden hoeveel melk je je kindje mag geven. Heeft te maken met gewicht.
Als je een flesje geeft, hoef je alleen maar te kijken naar hoeveel je kindje mag hebben per 24 uur. (gewicht x 165 cc) Bijvoorbeeld: je kindje is 6 kg. Dan is het dus 6 x 165= 690 cc over 24 uur. Als je dat verdeeld over ht aantal flessen dan kweet je hoeveel je in de fles kunt doen. Bij 690: 7 = ongeveer 100 cc per flesje, geef je 6 voedingen dan kun je er iets meer in doen.
Bij flesvoeding moet je af en toe rekken als het geen tijd is. Wel zie ik dat je kindje 's middags lang slaapt en 's nachts ook al een periode van 6 - 9 uur slaapt, dus dat zal geen probleem worden.

Volg gewoon het ritme van je kindje en bekijk hoeveel hij mag drinken in totaal... slaapt ie dan lang dan kun je weer iets meer in de fles doen. Maar zelf deed ik ook nooit zo moeilijk hoor. Ik deed voor de nacht altijd een grotere fles, zodat ze er langer op sliepen. En flesvoeding kun je ook op verzoek geven. Bied gewoon aan wat je kindje op kan en het komt niet zo nauw hoor.
 
Terug
Bovenaan