borstvoeding gecombineerd met kunstvoeding

Ik wil over dit onderwerp morgen het consultatieburo
ook even bellen, maar ik gooi het alvast hier in de groep:

Ivm krampjes heeft het cs mij geadviseerd om nu één flesje
per dag te geven (Friso comfort) bij mijn borstvoeding.
Maar hoeveel moet ik geven????
Borstvoeding gaat natuurlijk op verzoek en de regeltjes op het
pak van Friso gelden weer voor VOLLEDIGE kunstvoeding...

Iemand hier ervaring mee???

Hoi,

Ik gebruik friso naast borstvoeding omdat ik niet genoeg borstvoeding heb. Wij gaan voor het gemak uit van de formule met het gewicht. Hierbij neem je het gewicht en schuif je  de komma 3 plaatsen op. Stel je kind weegt 3000 gram dan wordt het 3,000. Dit doe je keer 150. In dit geval mag je kind dus 450 cc per dag.  Dit deel je door het aantal voedingen en dat doe je in de fles. Je weet niet hoeveel je kind  uit de fles drinkt maar zo heb je een richtlijn en je kind stopt vanzelf met drinken als het genoeg heeft gehad dus het is ook even proberen.

gr.ing    

ik doe het net zoals inge.
ik geef 3/4 keer bv, wel afgekolfd, en 1/2 flesjes fv.
ik doe voor alle flesjes de zelfde inhoud maar bij de bv 20 ml meer.
ik zou als ik jou was ook de aangegeven formule aanhouden en als je merkt dat ze echt niet genoeg heeft gehad geef je haar iets meer erbij!

s6 ermee, groetjes martine

Hoi,

In principe heeft bijna iedere baby de eerste maanden last van krampjes, omdat de darmpjes nog moeten wennen aan het verteren van voeding. De meeste baby's zijn daar zo rond de drie maanden overheen gegroeid. Het mooie van moedermelk is, dat het lichtverteerbaar is. Dit in tegenstelling tot kunstmatige zuigelingenvoeding. Kunstmatige zuigelingenvoeding is moeilijker verteerbaar, waardoor de krampjes juist vaak heftiger zijn. Ook kan de ontlasting harder worden, wat klachten kan geven bij de baby.

Kun je iets meer vertellen over de aanleiding van dit advies? Wellicht kan ik nog informatie aandragen waar je misschien iets aan hebt .

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Wij hebben onze meid ABC dophilus gegeven n.a.v. darmkrampjes. Daar zitten dezelfde bacterien in als in bijv. Yakult. Ze reageerde daar erg goed op en ook onze kraamhulp en het cb hebben ons dit geadviseerd. Ook op andere fora heb ik moeders gelezen die allemaal erg blij waren met dit middel.

Succes! Marisa

Terug
Bovenaan