borstvoeding: genoeg of meer?

Ik geef onze zoon van 3 weken borstvoeding. Hij had meestal na 10 minuten genoeg en viel in slaap. Dan kreeg hij na 3 uur de volgende voeding (7x)
Nu na 10 minuten dommelt ie even weg. Dan wordt ie zodra ik hem rechtop hou wakker en begint weer te zoeken naar de borst. Dan geef ik hem de andere borst. Na 5 minuten heeft ie daar ook weer genoeg van en dommelt weer weg. Hij moet dan ook spugen. Dat is toch een teken dat hij net iets meer gedronken heeft dan in zijn maagje kan ??
Nou ja, het vreemde is dat zodra ik hem weer rechtop hou hij weer naar de borst zoekt. 2x zuigen hij hij valt weer weg. Ik kan zo uren met hem doorgaan. Laatst heb ik een fopspeen uitgeprobeert. Ging wel oke, maar ben bang dat ik dit niet goed doe. Zou hij echt veel zuigbehoefte hebben? Of heeft hij dan echt nog zo'n honger?? Op deze manier wordt je er wel gek van.
 
Rond deze leeftijd kun je regeldagen verwachten.
Je kindje wordt groter en heeft meer voeding nodig. Om je lichaam het seintje te geven dat die meer melk moet gaan aanmaken, vraagt je kindje vaker om voeding. Zo wordt de produktie precies afgestemd op de hoeveelheid melk die je kindje nodig heeft.
Het is even lastig, maar het gaat ook weer over.
Misschien zit jij net in die regeldagen. Als je je kindje volgt zal het dus vanzelf goedkomen.
Je kan ook iemand van VBN of LLL bellen.

Succes en geniet maar lekker van de bv-periode.

Groetjes Monique mv Tobias (13mnd bv) & Jeina (5mnd en aan de borst)
 
Behalve evtentuele regeldagen vinden sommige kindjes (zoals mijn zoontje) het ook heerlijk om bij je te liggen, wat te slapen, wat te drinken en te sabbelen. Sommigen kunnen dat uuuuuuuren volhouden. Mijn zoontje lag de eerste 12 weken echt hele avonden aan mijn borst. Overdag kon hij er ook niet genoeg van krijgen, gewoon puur om de geborgenheid. Wel haalde ik hem op een gegeven moment ook echt van de borst af. Als hij daarna even tevreden in de box kan liggen of lekker gaat slapen heeft hij toch echt wel genoeg gedronken.
Geniet maar met volle teugen van je zoontje!
Groetjes, Ingrid mama van Mika (10 maanden aan de borst)
 
Regeldagen kunnen zeker een rolspelen.

Maar meestal merk je ook aan het zuigen of hij drinkt of er gewoon op sabbelt.

Als je denkt dat hij genoeg heeft wat hij in principe aangeeft door wat terug te geven kan je hem een speentje geven. Accepteerd hij die dan heeft hij waarschijnlijk zuigbehoeft.

Kijk vooral goed naar je zoontje hij geeft aan wat hij wil en volg je gevoel dan komt het goed.

groetjes joyce mama van Mara (8 maanden bv)
 
Terug
Bovenaan