borstvoeding gestopt maar hij wil niet aan de fles

Hallo,
Mijn zoontje is 7 maanden en kreeg tot voor kort nog borstvoeding (met daarnaast fruit en groente hapjes). Sinds een aantal weken loopt de borstvoeding productie echter snel achteruit en wil het niet meer gemakkelijk toeschieten waardoor mijn zoontje erg gefrustreerd raakt. Ik wil nu overstappen op flesvoeding want het put mij uit (ben 5 kg afgevallen). Het probleem is dat hij de fles weigert. Toen hij een paar maanden was en ik nog werkte heeft hij wel van de fles gedronken, maar hij lijkt het verleerd. Ook heeft hij al 6 tandjes! en het is dus erg onrustig in zijn mond. Hij kauwt op alles. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, want hij heeft toch nog 500 cc per dag nodig? Pap lust hij nu wel van een leppeltje, maar dat kan ik toch niet 4x op een dag geven?
 
ja mijn dochter heeft hetzelfde probleem is nu 8 maanden maar wil absoluut geen flesvoeding, en pap eigelijk ook niet, is echt frusterend. mijn eerste dochter gaf ik wel 4 keer pap per dag was trouwens net zo oud als jou zoontje toen ze geen flessen meer wou maar je moet toch wat, nu durf ik dat juist niet omdat mijn jongste al 10 kilo is ( ben bang dat ze te dik wordt) dus ik blijf dwingen. ik zou gewoon pap geven dan, heeft ie teminste wat binnen.
 
Misschien kun je proberen om de melk niet in een flesje maar in een tuitbeker, antilekbeker of zoiets te doen. Misschien vindt hij dat wel interessant en gaat zo wel drinken.
 
Hoi,
ik weet niet of je zoontje wel een fopspeen wil? Wellicht kun je zo een overgang maken. Mijn dochtertje wilde juist de borst niet meer toen ze eenmaal de gemakken van de fles doorhad...
Je zult wel al vanalles geprobeerd hebben... Misschien kun je proberen om hem tussendoor, als hij nog geen honger heeft, een flesje te geven met een klein beetje melk of een sapje er in te geven en hem er zelf lekker mee te laten spelen. Dan zit er geen druk achter. De strijd om eten verlies je namelijk altijd van je kind. Het is dus kunst om het ongedwongen en spelenderwijs aan te bieden.
Ik ben zelf niet enthousiast over tuitbekers omdat dit op den duur erg schadelijk kan zijn voor de tandjes. Je kunt dan beter gelijk overstappen op een gewone beker. Het is een kwestie van even oefenen en geduld, maar zeker weten dat het te leren valt.
Succes ermee!!
 
ja, heb van alles geprobeerd, ik denk dat ik alle speentjes van de drogist al in huis heb. Ook van die dental spenen, die qua form op een fopspeentje lijken (die heeft hij namelijk en daar sabbelt hij naar alle lust op). Maar zodra hij die fles eraan ziet hoeft hij het niet. Heb het idee dat hij het niet zo lust die kunstmelk. Hij krijgt ook hypo allergene melk en daar schijnt zoiezo al minder smaak aan te zitten. Ik probeer nu de druk inderdaad wat minder te laten zijn: geef hem borstvoeding als ik het idee heb dat het wel ontspannen gaat en mijn borsten goed vol zijn en anders krijgt hij pap. Misschien dat ik het tussendoor inderdaad nog met een flesje moet proberen. We gaan over twee weken emigreren naar Maleisie, dus er zijn alweer genoeg veranderingen op komst voor ons mannetje. Dit kan er eigenlijk niet meer bij.
 
Terug
Bovenaan