Borstvoeding geven, doet dat zeer?

A

Anoniem

Guest
Hi, ik wil ook graag borstvoeding gaan geven, aan ons klein prupke. Ik heb alleen een vraag; doet dit zeer? Ik ben best een watje, maar wil het wel graag gaan proberen. Ze zeggen vaak dat wanneer het zeer doet dat dit een kwestie is van verkeerd aanleggen. Mijn vriend mag er nu al niet naar kijken, laat staan aankomen. Ik geef wel al m'n matras borstvoeding, hihi. Hoop op handige tips X

Borstvoeding mag nooit pijn doen, dan doe je namelijk iets verkeerd. Meestal is het zo dat je dan verkeerd hebt aangelegd.
Informeer of er ook borstvoedingscursussen worden gegeven, meestal zijn dit 3 bijeenkomsten. Daar wordt je veel verteld, is heel handig en maakt je ook zekerder.

Nou Sjana, je reactie kan moeders dus weer erg onzeker maken... Borstvoeding kan wel pijn doen. Ik had in het begin kloofjes, dus dat deed toen ik m'n zoontje aanlegde wel ff pijn hoor, met kromme tenen zat ik dan! Maar ik had goeie tepelzalf en na een weekje deed het helemaal geen pijn meer.
Aanleggen moet je leren als je kindje geboren is, dat leer je dus niet via zo'n cursus, maar door het echt te doen.
Maar begrijp me niet verkeerd zo'n cursus lijkt me erg verstandig. Toen ik in verwachting was van m'n zoontje waren er die bijna geen en had me denk ik erg geholpen als ik het wel had gehad.
Er komt veel bij kijken, maar als het lukt, dan is het ook heerlijk om te doen. Het is zo lekker intiem met je kleintje echt iets voor jullie tweetjes.

borstvoeding geven kan in het begin raar aan voelen maar pijn hoeft het zeker niet te doen het is wel heel bijzonder hoor
helaas kreeg ik een heftige borstonsteking dus alles vile in het water en gingen we over op de fles maar het is zeker niet iets waar je je druk om hoeft te maken

Hoi,

Ja BV geven kan in het begin pijnlijk zijn. De tepels moeten ook wennen aan het feit dat er een kind aan ligt te zuigen. Maar die pijn moet vlot wegtrekken. Verder zijn er cremes om je tepel te beschermen.
Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen van een mooie dochter. Na een moeilijke start (ze was 4 weken te vroeg, en had moeite met uit de borst drinken.) geef ik nu volledig borstvoeding. Het aanhappen kan soms pijnlijk zijn. Maar dat is met een paar tellen over. Ik vind zelf het toeschieten van de melk pijnlijker. Maar dat had ik bij het voeden van onze zoon niet. (onze zoon is ruim 3, en ook hem heb ik bv gegeven)

Maar als ik je een tip mag geven: Ga naar zo'n bv-cursus. Daar kunnen ze je meer vertellen over het geven van bv. Kijk daarvoor even op de site www.borstvoeding.nl   Daar staan gelijk de linken naar vereniging borstvoeding natuurlijk en La leche league.

Groetjes, Kat

Ik ben ook zo'n piepert wat betreft mijn borsten betreft hoor. Maar opzich is het borstvoeding geven een ander gevoel.
In de eerste dagen vond ik het een raar en soms pijnlijke ervaring.........maar je went er wel aan. Je kan op een gegeven moment gewoon veel meer hebben op je tepels......alsof er een eelt laagje op zit.  
Groetjes Lillian  

quote: San2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-06-2006 11:58:31'));

Nou Sjana, je reactie kan moeders dus weer erg onzeker maken... Borstvoeding kan wel pijn doen. Ik had in het begin kloofjes, dus dat deed toen ik m'n zoontje aanlegde wel ff pijn hoor, met kromme tenen zat ik dan! Maar ik had goeie tepelzalf en na een weekje deed het helemaal geen pijn meer.
Aanleggen moet je leren als je kindje geboren is, dat leer je dus niet via zo'n cursus, maar door het echt te doen.
Maar begrijp me niet verkeerd zo'n cursus lijkt me erg verstandig. Toen ik in verwachting was van m'n zoontje waren er die bijna geen en had me denk ik erg geholpen als ik het wel had gehad.
Er komt veel bij kijken, maar als het lukt, dan is het ook heerlijk om te doen. Het is zo lekker intiem met je kleintje echt iets voor jullie tweetjes.

Zucht...Je kunt het ook wel héél zwaar maken. Iedereen moet hier zijn woorden zeker op de weegschaal leggen...Misschien heb je mijn verhalen wel eens gelezen, ik was ook erg onzeker over borstvoeding, en ik háát ook zeker die berichtjes van: als je maar wilt dan lukt het, en even doorbijten,  En al dat gelul over dat BV het allebeste is enz....Dus het is absoluut niet de bedoeling van mijn kant  om moeders onzeker te maken over BV, want als er iemand problemen heeft gehad ben ik dat ook.
Borstvoeding kan in het begin een beetje pijnelijk zijn omdat je het inderdaad moet leren, maar het mag niet altijd pijnelijk zijn. Dat bedoel ik, snap je??????????????

Hi, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het sowieso proberen, en jullie lezen denk ik wel, hoe het gaat. Maar ga eerst nog een beetje genieten van het zwanger zijn. Ik heb nog 96 dagen te gaan. Het gaat ook allemaal zo snel. nogmaals bedankt X

Terug
Bovenaan