borstvoeding geven en zelf sinaasappelsap drinken, kan dat?

Beste moeders,

Van de kraamhulp hoorde ik dat vers geperst sinaasappelsap drinken niet handig is als je borstvoeding geeft, i.v.m. krampjes enzo.
Inmiddels is m'n dochter 12 weken en heb ik m'n eerste verkoudheid te pakken .Ik wil dus eigenlijk weer sinaasappels uitpersen, of gewoon opeten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan ik het proberen, of is de kans groot dat m'n meisje er buikpijn van krijgt? Ze is zowiezo niet iemand die snel krampjes heeft, dus wat dat betreft...

Bedankt alvast!

groetjes
Mandarijn

hoihoi,

ik zou het gewoon uitproberen want de een heeft er wel last van en de andere niet. Mijn zoontje heeft snel last van kramp maar het is af en toe toch proberen wat goed gaat en wat niet hoe lullig het ook is.

succes

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

Idd gewoon proberen,

Ik weet niet of je koffie of cola drinkt, chocola eet en knoflook en uien?? dat kan nml hetzelfde effect hebben, ik zou het gewoon pakken, want zeker met 12 weken zijn de darmpjes al een stuk verder ontwikkeld als net na de geboorte. En als je kindje ook niet op andere dingen reageerd met kramp zal het wel meevallen denk ik!

Niet meteen hele netten met sinaasappels natuurlijk he ;)

Nou beterschap!!!

Evelien

Ik drink geregeld sinaasappelsap en ik heb nooit iets aan mijn zoon gemerkt. Hij reageert voor zover ik weet helemaal niet op de voeding die ik nuttig. Mijn dochter reageerde alleen als ik Chinees had gegeten en het vermoeden bestaat dat de ve-tsin hiervan de oorzaak was. Mijn zoon reageert daar helemaal niet op.

Hoi,
ik denk ook dat het gewoon moet proberen.
Ik geef ook bv en heb niets gemerkt aan mijn dochter toen
ik vers geperste sinaasappelsap dronk. Nu moet ik zeggen
dat ze wat dat betreft toch nergens echt op reageert, wat mijn
eten betreft dan.
Succes met je verkoudheid,
Sonja

Idd, gewoon doen hoor mijn zoontje heeft er nog nooit last van gehad. Ik denk dat het ook uitmaakt of je het tijdens de zwangerschap regelmatig hebt gedronken. Jim kan alleen niet tegen jaja chocolade  ach ja scheelt weer kom ik ook niet zo snel in de verleiding.

Bedankt voor de reacties!
Het gaat gelukkig inmiddels beter met de verkoudheid (dat gaat natuurlijk ook zonder sinaasappels wel over).
Ik ga zeker weer sinaasappels proberen, om te zorgen dat de volgende verkoudheid zich voorlopig niet aandient!

hai,

Mijn kraamhulp zei dat het kon als je het tijdens de zwangerschap ook hebt gedronken en direct daarna omdat het kindje aan alles gewend is wat jij al at tijdens en direct na de zwangerschap. Als je het nu 12 weken niet hebt gehad en nu ineens wel gaat drinken dan kan dit effect hebben op je kindje. De vitamine C die je wil hebben voor je griep zit ook in andere dingen hoor zoals groenten. Heb je al aan een kiwi gedacht? Minimaal net zo goed als een sinaasappel maar geen krampjes!

gr.Ing

Terug
Bovenaan