Borstvoeding geven in het openbaar

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje.. Ik voedt mijn dochtertje wel eens in het openbaar (v&d, hema of thuis in het bij zijn van anderen) maar ik wil het wel een beetje discreet houden. Nou drinkt mijn dochtertje erg gulzig en lekt best veel. Ik stop dus altijd een spuugdoekje tussen mijn bh en borst en leg die op haar kinnetje. Dit gaat alleen niet zo makkelijk ongezien en ik vind het een beetje een gepruts als ik niet thuis ben. Als ik het niet doe lekt ze mn shirt onder..

Hebben jullie hier ook last van en er misschien goeie ideeën of oplossingen voor?

Hoi!

Ik voed ook weleens in het openbaar. Denk er dan altijd goed bij na wat ik aandoe. Ik heb een vest met 'lange flappen' aan de voorkant die ik dan helemaal om haar heen kan slaan. Als ik dit niet aan heb schuif ik een hydrofiele doek onder mijn bh bandje waardoor ze onder de doek ligt te drinken. Mijn meisje drinkt ook wel gulzig maar dat lekken gebeurt niet. Ik vind het zelf niets om met mijn borst bloot in het openbaar te zitten maar vind het niet raar als ik dat anderen wel zie doen. Dus ja, is maar net waar je je goed bij voelt.

Ik leg meestal ook een sjaal om haar heen ofzo maar het gaat zegmaar meer om het moment ervoor. Ik heb nog niet echt een goede manier gevonden waarop ik ongezien een doekje tussen mn bh kan doen, als ik het te snel doe zitie niet goed en heb ik alsnog vlekken. Ik vind het zelf idd ook niets om met mn borst bloot te zitten vandaar;). Heb mn kleding dr al wel op aangepast in de zin van dat al mn shirts goed rekbaar of met knoopjes ofzo van boven zijn.

Tip van een moeder die nu de fles geeft ....

Gewoon doen, je bent er zelf meer mee bezig dan een ander om je heen.... En dat is echt zo. Hoe meer je het ongezien wilt doen hoe meer je opvalt....

Een sjaal is tijdens het voeden een goede, er zijn zelfs speciale doeken voor op de markt...

Ik voel me ook nog niet helemaal op m'n gemak tijdens het openbaar voeden. Thuis met vrienden en familie wel, dan haal ik m'n borst er zelfs aan de bovenkant uit. Buitenshuis schuif ik altijd een shirt omhoog.

Het is inderdaad het moment vlak voor het aanleggen wat het lastigst is he. Helpt het om een beetje voorover te buigen? Of om een sjaal om te doen en het blote moment niet te hebben tijdens het omdoen van het doekje maar vlak voor het aanhappen?

Wat bij mijn kindje tijdens het openbaar voeden vooral lastig is is dat hij steeds visueel afgeleid is. Hij wil alles zien en trekt dan zijn hoofd naar achteren inclusief tepel. Dus het is vaak en heel geworstel inclusief stress bij mij en huilen bij Abel. Trekt toch veel aandacht..

Wat ik doe is voordat ik hem aanleg leg ik hem op een hydrofiele doek of omslagdoek op een kussen (voor dat ik de borst eruit haal). Of ik leg zijn hoofdje op een spuugdoekje. Daarna haal ik de borst er pas uit en alles wat er lekt kom dan op de doek terecht (meestal). Als er echt veel spanning op mijn borsten staat moet ik uitkijken, laatst liet hij ineens los en spoot de melk alle kanten op, zelfs de bank zat onder en ook zijn hele gezichtje was nat, zo zielig! Het is inderdaad een lastig probleem, eerst kolfde ik weleens melk af voor die tijd en gaf ik een flesje, maar hij wil van mij de fles niet meer hebben (van mijn man wel trouwens). Dus als ik bezoek krijg en ik ben alleen ga ik gewoon naar boven (tenzij het goede bekenden zijn). Succes!

hoi ik heb eens op internet gelezen dat je ook van die borstvoedings omslagdoeken [die over je heen valt]kan kopen zodat je ook in het openbaar rustig kunt voeden moet je maar ff googelen .

Handige tip egen het lekken (vind ik zelf iig, doe het nu al bij mijn 3e kindje ;-)): doe een slabbetje bij je dochter om. Dit kun je al doen voor je haar aanlegt en kun je iets scheef draaien zodat het precies goed ligt om de melk op te vangen en je kunt het evt dubbelvouwen zodat het nog meer melk opneemt. Geen gedoe met een spuugdoekje dat je er tussen moet krijgen en dat ook nog wel eens valt oid en waardoor je kindje in de tussentijd onrustig wordt.

Terug
Bovenaan