borstvoeding geven tijdens zwangerschap

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben moeder van een zoontje van 15 maanden en ik heb ervoor gekozen om, tot hij ongeveer 2 jaar is, borstvoeding te willen geven. Dat betekent dat hij nu nog 3 à 4x per 24u aan de borst drinkt. Geen vragen of problemen daar. </p><p>Ik heb vooral een nieuwsgierigheid. Het is namelijk zo dat ik in verwachting ben van onze tweede ?, nu bijna 10 weken. Dus nog pril. En ik krijg te horen dat je melkproductie dan vaak stil komt te liggen. Dus ik denk al weken "zou het nog gaan".</p><p>Heeft iemand hierin ervaring? Ik vraag me vooral af na welke week je voorzichtig mag aannemen dat je productie gewoon doorgaat?</p><p>Alle ideeën hierover zijn welkom ? </p><p> </p><p> </p>

Daar is eigenlijk niks zinnigs over te zeggen, het verschilt echt per vrouw. Sommige vrouwen weten al voor ze de test doen dat ze zwanger zijn omdat de melkproductie zo afgenomen is, bij anderen stopt het na een paar weken of nog later en sommige vrouwen blijven de hele zwangerschap melk houden. Die laatste zijn wel echt een uitzondering, dus reken daar niet op. 

Ook als de melkproductie gestopt is zou je nog kunnen doorvoeden als jij en je zoontje dat willen. Dan kun je na de bevalling beide kindjes voeden. Maar veel kindjes stoppen ook als de melk op is. 

Dag Lieve mama, 
Ik wil alvast eerst beginnen met je te feliciteren met je zwangerschap.

Ik gaf ook nog borstvoeding toen ik in verwachting was van ons 2 de kindje. Mijn zoon was toen 20 maanden en het was ook de bedoeling om nog voeding te geven tot de leeftijd van 24 maanden.
Jammer genoeg ben ik daar niet in geslaagd omdat mijn zoon er uit zich zelf mee stopte.
Ik vernam van een dame van kind en gezin dat de smaak van de melk veranderd tijdens de zwangerschap en kinderen hierdoor de borst kunnen gaan weigeren.
De melk productie was trouwens ook flink afgenomen ik denk dat dit tegen de 4 maand ongeveer was, maar dat is mijn ervaring natuurlijk. Het kan bij jou misschien helemaal anders verlopen.
Neem alvast hier een kijkje op mijn blog ik poste net mijn 10 top cadeau's onder de 25 euro voor peuters en kleuters.
Dikke kus en veel succes met je zwangerschap 

Goedemorgen, ik was na 10m alweer zwanger van nr 2 en heb uiteindelijk bv gegeven tot 6m zwanger. Ik wilde ook langer en tandemvoeden, maar mijn dochter stopte er zelf mee. Ik hield gewoon mn tsr,  maar had wel t idee dat mn productie afnam.
Heel veel geluk en ik hoop dat het voeden blijft lukken!

Ah dankjewel voor jullie reacties. Ik lees dat het zo verschilt per persoon dat ik me realiseer dat de hele zwangerschap toch afwachten blijft of ik mijn productie hou en of mijn zoontje zelf wel wil. Stiekem hoopte ik dat ik er langzaam van uit mocht gaan dat mijn productie zou blijven.
Maar goed, een beetje geluk en goede hoop. We zullen het wel zien.
Nogmaals, dank voor de reacties ?

Terug
Bovenaan