borstvoeding helaas moeten stoppen al heel snel

Helaas heb ik na een paar dagen al moeten stoppen met borstvoeding vanwege teveel aan voeding

In het ziekenhuis hebben twee voedingen mijn dochter niet gebracht dus daarmee ben ik begonnen met vol lopen daarnaast maak ik waarschijnlijk een stofje aan wat de voeding niet afstemd maar blijft aanmaken

de tweede nacht thuis kreeg de kleine meid bloed binnen en toen heb ik de knoop doorgehakt.
Van cup maat kleine b naar enorme dd strak en vol, zoveel pijn, kleine meisje wat niet normaal kon eten en beperkt in bewegen.... dus gestopt, kraamhulp ingelicht en de verloskundige gebeld wat te doen.... idee was afbouwen door te kolven, dat zou ongeveer een week gaan duren... maar het was niet te houden
alles hebben we gedaan:
Koelen met cold pack na voeding, masseren,
verwarmen voor het kolven, Witte kool bladeren ( kneuzen en tussen je borst en bh ) het helpt echt ! en kwark smeren

uiteindelijk na 2 dagen de verlodkundige overtuigd dat dit het niet ging worden, zelf omschreef ze het als drama...

nadat zij de huisarts over had gehaald heb ik medicijnen gekregen....

Ik moest gaan douchen masseren zo hard als mogelijk en Daarna kolven en masseren voor het laatst en toen werd ik ouderwets ingepakt in een
hydrofiel luier (wat erg oplucht trouwens)
na het nemen van medicijnen as het afwachten.... en wachten en wachten

gelukkig na 3 dagen ging het beter, en toen kom ik eindelijk gaan genieten.... en dat doe ik ook enorm

weet iemand hoe lang je nog melk blijft afgeven, ben het vergeten van de eerste. mijn toeschietreflex werkt nog wel steeds en al zijn mijn borsten leeg komt er dus nog geregeld wat melk....

Lang!! Ik ben nu drie week verder en kan nu zeggen dat het lekken bijna klaar is. Dag en nacht bh dragen (strak) ben ik na ruim twee weken mee gestopt.
Maar als jij dostinex hebt gekregen kan het wel sneller gaan. Ik heb niets gekregen behalve paracetaml en homeopatische spullen.

Wel vervelend dat je moest stoppen.
Misschien kan je de volgende keer een lactatiekundige bellen, die weten meer dan de verloskundige, maar daar heb je nu weinig aan.

Als je bloed hebt laat je dan ook aub controleren op spruw en andere kwalen, want als je spruw hebt dan kan dat ook nu doorwerken bij je kindje en jou, dit gaat niet vanzelf over.. Ik zeg niet dat je het hebt, maar beter extra in de gaten houden dan er te laat achterkomen.

Sterkte..

Thanks voor de tip
Ga toch de dokter bellen morgen om een afspraak te maken
Idd heb ik die pillen gehad ben benieuwd
Wat ook helpt trouwens is salie thee maar daar moest ik mee stoppen vanwege de pillen

Ik heb salvia tinctuur gebruikt aangezien ik de thee goor vond. En nog andere korrels die de melkproductie remden.

Vervelend dat je moest stoppen zeg. Ik herken het wel. Ik ben na 3 dagen gaan kolven omdat Elijah het bloed uit mijn borsten zoog en ik het wel kon uitgillen van de pijn. Hij zoog te hard en te snel. Ik ben toen gaan kolven maar ik kon het niet bijhouden en het leek wel of er gewoon niet genoeg uitkwam en het vulde hem niet.

Ik heb het totaal 2 weken volgehouden zodat hij toch alle imuumstoffen enzo zou meekrijgen en toen ben ik overgestapt naar flesvoeding.

Nu een maand later zijn mijn borsten EINDELIJK opgehouden met lekken!

Hier lukte de borstvoeding niet... Maar bijna 4 weken verder lekt mijn rechterborst nog steeds. Ineens vanuit het niets op de meest gekke momenten, zo een paar dagen niet en zo 3x per dag. Gekke is dat het echt alleen om m'n rechterborst gaat, links is het al 2 weken over. Snap er niets van haha.
Maar wel balen zeg, dat het maar niet ophield met aanmaken. Kan me voorstellen dat je daar echt niet vrolijk van wordt en je er erge last van zal hebben gehad..

Terug
Bovenaan