Borstvoeding: Hoe lang drinkt je baby?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn zoontje drinkt heel lang uit de borsten - in totaal soms een uur bij elkaar. Hij is nu 10 weken en dat vind ik te lang eigenlijk. Sabbelen doet ie niet, wel lange pauzes. Hij is niet meer zo onrustig als ie geweest is dus hij drinkt goed door dan snap ik soms niet waar ie het allemaal kwijt kan, hoor!

Hoe lang drinken jullie baby`s?

Hoi,

Stijn drinkt meestal tussen de vijf en tien minuten, altijd uit één borstper voeding. Hij krijgt ongeveer vijf voedingen per dag en groeit ruim drie ons per week!!! Vanmiddag heeft hij een keer twee borsten leeg gedronken, maar dat komt niet zo vaak voor.

Groetjes van Marloes

Lotte dronk ook altijd zo lang. Maar ineens werd dat minder. Een half uur, toen een kwartier en sinds een paar dagen ook zo +/- 10 minuten. En elke keer als ze zo'n sprongetje doen denk je 'ben je nou al klaar?'

Op advies van het cb heb ik op een gegeven moment de limiet van een half uur ingesteld (het CB zei dat dat het maximale is, omdat ze dan meer dan genoeg zou binnen moeten kunnen krijgen.) omdat ik zo lang zat te voeden op de dag. En vreemd genoeg vroeg ze niet vaker om een voeding, maar leek ze gewoon sneller te gaan drinken. Misschien kun je het ook eens proberen. Je merkt het gauw genoeg of het lukt. Of je bouwt het eerst af met drie kwartier. Maar in principe is een half uur dus de max.

Nogmaals, dat zei het cb tegen mij, ik zal niet zeggen dat je het MOET doen, want anders word ik misschien verbannen, zoals YvonneZ. (maar dat is een andere discussie...)

Groetjes, Marisa

Hallo ,

Tymo is nu 13 weken en drink nu zo'n 7 min aan eerste borst en de
tweede zo'n 4 -5 min. Dit doet hij   nu denk ik een week of vier.

Hij is begonnen met 20 min iedere borst en daarna 15 min en daarna 10
min en nu dus 7 min. Het lijkt nu stabiel te zijn. Maakte me eerst wat
zorgen, ik vond 7 min zo weinig, maar mijn moeder zegt dat ik en zussen
en broer ook heel snel dronken.

Bij CB na gevraagt en de arts zegt dat Tymo waarschijnlijk krachtig kan
drinken en de goede techniek   nu goed onderde knie heeft en ik een goed
toeschiet reflex heb.  

Zoals je in bovenstaande reactie kan lezen , is het waarschijnlijk zo dat de tijden ook   bij jouw korter worden. Ik denk dat tymo tot de zes weken wel op de 20 min heeft gezeten.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

Geadviseerd wordt om 2 keer 20 minuten te laten drinken. Niet langer. Je kindje zal dan misschien een keertje vaker op een dag komen drinken. 8 tot 10 keer is nog normaal in het begin. Probeer dit eens? Ik koppelde na 20 minuten af en gaf dan 20 minuten de andere kant. Bij 5 maanden ging mijn kindje er korter over doen en bij 7 maanden ben ik in 10 minuten klaar per hele voeding. Succes!

Kijk ook eens op borstvoeding punt com voor heel veel goede en nuttige info over borstvoeding!

Bedankt voor jullie reacties - heel leerzaam. Ik haal mijn zoontje nu zelf eraf als ie met die lange pauzes begint, in totaal duurt de voeding nu inderdaad niet langer dan 30 minuten! En hij blijft tevreden, huilt niet om meer. Dus het helpt wel - bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan