borstvoeding: hoe zit het met mijn eigen voeding

hallo mama's,

Ik ben sinds 8 februari een trotse mama van ons 3e kindje.
Mijn vorige kinderen heb ik 10 maanden bv gegeven, de middelste is nu
bijna 5 jaar.
Ik kan me totaal niet meer herinneren hoe het ook alweer zat met je eigen voeding.
Wanneer merk je het effect van je eigen eten in de borstvoeding?
Ik wil een beetje meer gaan experimenteren met bijv. ui en kruiden maar hoe lang
duurt het voordat mijn dochter hier evt hinder van heeft?

Ik hoop dat iemand het weet!

groetjes,

Linda en Nadia (08-02)
 
Hoi Linda,

Afhankelijk van de snelheid waarmee jij je voedsel verteert, kan je baby na 2 tot 48 uur last krijgen van iets wat jij gegeten hebt. Teveel lucht in de darmpjes (bijvoorbeeld door een  heftige toeschietreflex)  is echter veel vaker de aanleiding van krampjes.

Je kunt dus gerust je dieet gaan uitbreiden, eet smakelijk!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Ik vond het in het begin ook best spannend om gekruid eten, ui, kool etc  te eten. Ik dacht ook dat mijn zoontje daar last van zou krijgen. Maar zoals Yvonne al schreef, als ik het een beetje probeerde, merkte ik er niet echt iets van bij mijn zoontje.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon voorzichtig, dan merk je vanzelf wat het effect is.
 
hoi,

Ik vond het zelf ook een beetje eng om gekruid te eten.
In het begin hebben we het opgebouwd en toen mijn zoon er niet op reageerde ben ik gewoon weer alles gaan eten wat ik voorheen ook al at, ik heb 9 mnd de borst gegeven maar hij heeft nooit ergens op gereageerd, dus ik zou zeggen probeer het gewoon.

Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan