Hoi! In de eerste maanden is je productie nog niet stabiel, dus om dan nachtvoedingen over te slaan is niet handig, want dan maak je uiteindelijk te weinig melk aan. Waarom wil je snachts flesvoeding geven? Bv snachts is juist heel makkelijk, helemaal als je co-slaapt. (Dan hoef je helemaal je bed eigenlijk niet uit). Als je snachts flesvoeding wilt gaan geven, moet je eruit en naar beneden om een fles klaar te maken. (En baby zet volume 10 op, of baby moet op de arm mee naar beneden) Terwijl je bv liggend kunt gaan geven en de baby weer in bed kan schuiven als je klaar bent. Ik besef me nu dat ik verkeerd las, je bedoelde overdag kv. Wat is je achterliggende gedachte hierover? Bv is veel tijdrovender en je zit meer aan huis gekluisterd de eerste tijd, dat is vind ik wel een groot nadeel. Maar weegt (naar mijn mening) niet op tegen de voordelen. Ook op je werk kun je kolven (je hebt 9 maanden kolfrecht). Natuurlijk is af en toe kv geen probleem, bv kun je ook aanvullen met kv als je niet genoeg kolft. Maar als je niet kolft of je baby live voed, gaat je productie hard achteruit en zit je zowiezo vast aan kv. Succes met het maken van je keuze!