borstvoeding in de magnetron?????

Hallo Dames,

Ons dochtertje is nu 19 dagen en krijgt borstvoeding. Ook s'nachts is het meestal elke drie uur tijd voor een voeding. Omdat ik tussen de voedingen door maar zo'n 1,5 uur slaap breekt dit toch best op. Nou heb ik vandaag gekolfd omdat m'n man dan een nachtvoeding over kan nemen. Nou had ik ergens gelezen dat je de bv. ook in de magnetron op mag warmen, ik dacht toch echt dat dat niet mocht. Omdat het om een nachtvoeding gaat zou het wel erg makkelijk zijn en hoeft hij niet te gaan frutten met heet water en zo.
Wie kan mij vertellen of dit echt mag???

Liefs, Ank
 
Hoi Ank,

Vermoeiend die eerste tijd he??!! Wij hadden geluk dat ons meisje na de laatste voeding om 23.00 al vrijwel meteen doorsliep tot een uur of 4.00 en daarna tot de volgende morgen een uur of negen. Ik hoefde dus 's nachts maar 1 keer wakker te worden. Maar even over je vraag: volgens mij mag borstvoeding inderdaad niet in de magnetron. Dus je man zal het wel even met heet water ofzo moeten opwarmen. Sterkte!
 
http :/ /www. borstvoeding.ecoparents.com /magnetron.html

maar dan zonder spaties.

Dit is een link van het borstvoedingsforum waar een hele uitleg staat over het opwarmen in de magnetron.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Zelf hebben we het wel eens gedaan als ze heel erg honger had en het duurde te lang.

nooit last gehad van te heet en denk ook niet dat het echt kwaad kan voor een keer.

succes
 
Wij hoefde gelukkig ook niet zovaak 's nacht voeding te geven, meestal maar 1 keer. Maar als ik gekolft had dan lieten wij het gewoon in de fles staan totdat hij het wilde hebben, dit was in overleg met mijn verloskundige. Dit kon geen kwaad, dus als je 's avonds zou kolven voor de nacht, dan kan je het op kamertemperatuur laten staan voor de nachtvoeding, een beetje duidelijk?
Groetjes
Tessa, moeder van Luke
 
Hoi,
Ik heb 's nachts altijd borstvoeding gegeven maar hij kwam ook altijd maar 1 keer 's nachts. Evengoed vond ik dat al loodzwaar. Gelukkig was het na 7 weken over met de nachtvoedingen. Als het langer zou zijn gaan duren, zou ik ook gaan kolven. Ik was dan van plan een gevulde flessenwarmer op m'n nachtkastje te zetten, stekker erin en het warmt vanzelf.
Die tip over kamertemperatuur lijkt me ook heel goed. Misschien kun je de waterkoker erbij zetten, aanklikken zodat de voeding dan nog ietsje warmer wordt?

Veel sterkte, hoop dat je kindje snel door zal gaan slapen. Neem je rust goed hoor, overdag, daardoor voel je je al weer een klein beetje sterker.

gr. marijke
 
Bedankt dames voor jullie reacties.

Ik heb op de site gekeken die Joyce aan had gegeven en daar heb ik veel aan gehad. Uiteindelijk is mijn man vannacht z'n bed uit gegaan voor de voeding en opgewarmt in de magnetron.
Onze kleine meid deed het alleen nog niet zo goed met de fles. Na 50 cc had ze geen zin meer en heb ik haar alsnog aangelegd want een vol maagje heb je toch nodig voor goede nachtrust.
We willen het wel vaker gaan proberen (maar dan gewoon overdag) voor als het dan echt eens nodig is ze ook de fles pakt. Alles is natuurlijk wennen maar we doen het rustig aan.

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan