borstvoeding in de nacht

Hallo andere mama's,

De eerste keer dat ik hier kijk.
Ik ben 23 mei bevallen van ons eerste kindje, een dochter. Nu dus 14 dagen oud.
Nu is het zo dat de kraamhulp ons in de kraamtijd adviseerde rond 23:00 de laatste voeding te geven en dan de wekker 4 a 5 uur later te zetten voor de nachtvoeding. Nu is het alleen zo dat onze kleine meid in de nacht niet zelf komt en als ik haar wakker maak ze aan de bost in slaap valt en dus niet drinkt.
Is dit erg? Moeten ze per see drinken in de nacht of kan ik ook gewoon blij zijn met een baby die nu al de nacht door slaapt? Ik weet niet of ik me zorgen moet maken en kan het ook nergens vinden.
Hopelijk kunnen jullie me een antwoord geven.

Liefs
 
Hoi,
Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Als je dochter goed op gewicht is, dan zou ik haar lekker door laten slapen 's nachts. Als ze genoeg voedingen overdag heeft en goed blijft groeien, dan zou ik me geen zorgen maken. Lekker genieten dat je 's nachts er niet uit hoeft!
Succes!
Liefs,
Mar
 
Hoi hoi,
Gefeliciteerd!
Ik zou haar even gaan wegen op het cb, daarna lekker laten doorslapen en dan na een week weer even wegen en dan weet je of ze dan nog genoeg krijgt en dus goed groeit. En misschien komt ze ipv na 5 uur wel na 5,5 uur, haha....
Succes!
Liefs Rianne
P.S. Wat ik in de afgelopen 4 maanden geleerd heb, is vooral je eigen intuitie te volgen, die is héééél vaak goed!
 
baby's weten hoeveel ze moeten eten. Als ze honger hebben laten ze dit echt wel weten.
Onze kraamverzorgster adviseerde hetzelfde. Zeker de eerste week wil je dat de kleintjes goed leren drinken.
Hoe is het met het gewicht van de kleine - al boven geboortegewicht - vast wel.
De kraamverzorgster adviseerde ook om steeds de wekker een uurtje later te zetten. Als de kleine eerder komt - wordt je toch wel wakker. Volgens mij mag zo'n kleintje een nacht maken van 6 uur.
Als ze aan de borst niet drinkt heeft ze geen honger - proberen te voeden heeft dan ook geen zin - kost jullie beiden alleen maar energie op niets.
Haar maagje wordt steeds groter dus er kan meer in. Met borstvoeding weet je nooit precies hoeveel de kleine drinkt. Tip van kraamverzorgster: de kleine drinkt genoeg als ze bij iedere voeding een goede natte luier heeft - als ze goed plast. Als ze tevreden is en als gewicht goed is. Heb je twijfels over gewicht kan je haar laten wegen op consultatiebureau. Maar zolang ze goed plast en je niet het gevoel hebt dat ze afvalt zou ik me geen zorgen maken. Kijk maar eens wat er gebeurt als je haar niet wakker maakt om te voeden.
 
het is zo dat bij een pasgeboren baby van onder een maand ''s nachts maximaal 6 uur tussen de voeding mag blijven zitten.
bij 1 tot 2 maand 7 uur daarna 8 en bij 3 maand 10 uur en bij een 5 maanden al 12 uur.
dit vanwege de suikerspiegel.

het advies dat een vriendin van me heeft gehad is voor de nacht te kolven omdat uit de fles soms voor een kind en voor jezelf wat makkelijker is
 
hoi, mijn zoontje is nu 10weken en ik had dat probleem ook. Ik heb echter de 'fout'gemaakt om 6 uur tussen de voedingen te houden, ook overdag moest ik hem vaak wakker maken.
Daardoor (waarschijnlijk) is mijn borstvoeding teruggelopen en was hij niet meer tevreden na de voeding. Met veel bijkolven was dit wel op peil te houden maar dat vond ik zo'n gedoe dat ik met 8 weken al besloten heb af te bouwen en nu dus helemaal gestopt ben.
Als ik ooit voor een 2e kindje ga, heb ik mij voorgenomen om de eerste maand niet meer dan 4uur ertussen te laten.

Succes!

Ps/ Mijn zoontje zijn gewicht was binnen de normen, was dus niet te mager.
 
Ik geef zelf ook bv aan mijn 3maanden oude zoon en ik heb altijd op verzoek gevoed..
Dus meld je kleine zich niet heeft ze het niet nodig krijgt ze in de nacht te weinig haalt ze dat over dag wel in.. Zo heeft moedertje natuur dat geregeld..
Kijk en luister naar je kind en je zal in de loop van de weken achter hoe je kleine is..

Je moet maar zo denken vroeger bestond er geen klok en zo lang je kleine minimaal 6 natte luiers heeft krijgt ze genoeg.. Ben je onzeker over het aankomen ga eens naar het weeg uurtje van het consultatie bureau
 
Terug
Bovenaan