Borstvoeding in het openbaar

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op 6 juli bevallen van ons eerste kindje. En ik geef borstvoeding, dit gaat gelukkig heel goed.</p><p>Nu gaan we vanavond uit eten voor een  verjaardag. Maar hoe ga ik dit in gods naam doen met de voeding. Dit is de eerste keer dat ik in het openbaar voeding zou geven en ik ben er nu al zenuwachtig voor. Ik had gedacht misschien afkolven en via een flesje geven. Maar ik krijg niet iedere dag de kans om te kolven. Mijn dochter kan soms best vaak komen voor voeding. </p><p>Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?</p>

Gefeliciteerd! 
Het ligt er geheel aan hoe comfortabel jij zelf bent met borstvoeding geven. Gaat dit goed en heel natuurlijk met volledige ontspannig?
Als je het zelf ongemakkelijk vindt, vraag dan aan degene waarbij je op visite bent of je in een rustige kamer alleen kan gaan zitten voor de voeding. Dan hebben jij en je uk privacy en geloof mij, iedereen respecteert dit.
Heb je er geen problemen mee en wil je tussen de mensen blijven, kun je een grote doek over je schouder draperen waar je je uk onder legt. Je kunt onder de doek jezelf bloot maken en voeding geven. Af en toe spiek je even hoe het gaat ? klaar met de borst bedek je jezelf weer en wissel je daarna van houding. Je kunt eventueel je partner even om hulp vragen om het doek goed neer te leggen. Oefening baart kunst...
Ik heb een vriendin die het heel normaal vind om gewoon open en bloot borstvoeding te geven. Ze kijkt dan wel even hoe te gaan zitten en trekt zich er verder niks van aan. Borstvoeding is immers iets heel natuurlijks.
maak je niet te druk, kijk wat jij fijn vindt en regel dit voor jezelf. Mijn ervaring is dat er groot respect is voor moeders en kleine baby’s. En zolang je vol vertrouwen kunt aangeven wat jij nodig hebt, komt het goed.
veel plezier.

Ik vond het ook best spannend de eerste keer, maar het viel me uiteindelijk reuze mee! Als je er zelf moeite mee hebt dat je "open en bloot" zit, kun je verschillende dingen (gecombineerd) doen:
- zoek een rustig hoekje waar weinig mensen komen, en ga daar even zitten voor het voeden.
- draag een vestje of blouse over een hemdje, zodat er losse stof om je kindje heen hangt. Zo is je borst alvast vanaf de zijkant afgeschermd.
- gebruik een sjaaltje, hydrofiele doek, etc. om je kindje en je borst wat te bedekken. Let dan wel op dat het niet te veel afsluit en je kindje dus nog wel frisse lucht krijgt.
Verder: probeer los te laten dat je misschien bekeken wordt, en focus je lekker op je kindje!

Ja het voeden gaat echt heel goed. Ze hapt goed aan en laat vanzelf weer los. Het is meer dat we in een restaurant zitten die best druk kan zijn. 
Met zo'n hydrofiel doek is wel een idee ja, ga die eens uitproberen. Dank jullie wel. 

Misschien kan je het restaurant even bellen om te vragen of ze eventueel een plekje voor je hebben waar je je even terug kan trekken om borstvoeding te geven... 

Misschien kan je het restaurant even bellen om te vragen of ze eventueel een plekje voor je hebben waar je je even terug kan trekken om borstvoeding te geven... 

Ik vind geklooi met hydrofieldoelen en sjaaltjes maar onhandig. Zie link voor iets wat praktisch is, waardoor je zicht op je kind hebt tijdens voeden en je kind genoeg lucht krijgt.

https://www.bol.com/nl/p/voedingsdoek-borstvoeding-doek-borstvoedingsdoek-zwart/9200000109086561/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-70508883349-S-753072832769-9200000109086561&gclid=Cj0KCQjwsvrpBRCsARIsAKBR_0KNbBdAMwA12Cv9eiVVlhCQ_iuW77IabZuZ652VNjIApQrnrPYXdg4aAvlSEALw_wcB

Terug
Bovenaan