Borstvoeding in het openbaar!!!

Hallo allemaal,

hoe doen jullie het met voeden in het openbaar? Ik vind dat er in Nederland niet echt veel voorzieningen zijn om je kindje rustig te kunnen voeden. In het verleden had je drogisterij Boots nog, waar een aparte babyverzoringsruimte en voedingsruimte was, maar dat zie je volgens mij alleen nog maar bij Ikea. Nou vind ik het niet zo erg om in een restaurant te voeden, maar al de nieuwschierige blikken vind ik niet echt fijn en ik merkte vanmorgen dat Stijn  erg nieuwschierig is. Halverwege draaide hij ineens zijn hoofd om zonder mijn borst los te laten en dat deed behoorlijk zeer. Hoe doen jullie dit?

Groetjesvan marloes

Hoi Marloes!

Ik geef ook BV en er zijn inderdaad niet heel veel plekken waar je dat in het openbaar fatsoenlijk kunt doen.
Maar ik doe er zelf niet zo moeilijk over en voed gewoon in de VenD de Hema enz..
Laatst had Umut erge honger toen we even bij Miss Etam waren. Ik wilde even gaan voeden bij de kleedkamers, maar een medewerkster bood mij spontaan een rustig plekje aan, dat vond ik top! Maar dit zijn uitzonderingen dus!
Ik pleit ook voor meer gelegenheden om fatsoenlijk BV te kunnen geven!

Groetjes van Anneke en Umut (12 mei)

Hoi Marloes!

op het Borstvoedingsforum.nl staat een artikel
met een lijst van adresjes in Nederland (vooral winkels en horeca)
waar je als borstvoedende moeder welkom bent!
Verschillende steden, plaatsen worden genoemd..
Heel leuk en handig om te lezen
Ik kan je niet precies vertellen wáar je het kan vinden daar,
maar misschien is er ook een zoekfunctie. Ik kwam er bij toeval terecht..

Hoi Marloes,

Ook ik voed gewoon in het openbaar, al ben je dan af en toe wel een bezienswaardigheid omdat niet veel mensen dit doen lijkt het wel.
Afgelopen week zelfs naar de dierentuin geweest en ook daar Daan gewoon gevoed. Ik zoek meestal wel een rustig plekje uit zodat ik niet al te veel gestoord wodt, maar als dit niet lukt dan voed ik gewoon op de plaats waar ik op dat moment ben.
Gelukkig is mijn zoontje niet zo nieuwsgierig en kan ik dus ook op drukke plekken rustig voeden zonder dat het problemen geeft, maar mijn oudste zoontje deed precies hetzelfde als Stijn.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan