Borstvoeding in het openbaar?!

Matilda krijgt nog steeds volledig de borst. Nu gaan we binnenkort op vakantie en ik ben nu aan het nadenken over hoe dat moet. We willen toch lekker overal naartoe op vakantie en als ik elke 4u thuis moet zitten om Matilda de borst te geven is dat niet echt handig. Maar ik ben zwaar preuts! En ik ben ook geen die hard borstvoedings mama. Zo kolf ik absoluut niet dan voel ik me zo'n koe. En geloof ik dat het met kids, die flesvoeding krijgen, het ook prima doen. Maar als mijn preutsheid het hoofdargument is om te stoppen nu, dat vind ik een beetje zelfzuchtig. Daarbij is op vakantie kant en klare overal mee te nemen en altijd beschikbare voeding ook wel handig.... Geen noodzaak om een magnetron te zoeken of een thermosfles mee te slepen. Heeft iemand nog tips?

je moet er gewoon doorheen had het bij de 1ste ook hoor!nu met de 3de een stuk makkelijker!!je moet puur zien dat je je kindje eten geeft en wat een ander er van denkt moeten ze zelf maar weten

je kan ook op je kleding letten,je hoeft er echt niet halfbloot bij te zitten om bv te geven.bijvoorbeeld topje met een vestje kan je dat vest een beetje over je kindje heen doen of je gebruikt gewoon een hydrofiel luier als je het echt niks vind....zou echt hartsikke zonde zijn dat je hierdoor zou stopppen hoor!het is gewoon eigenlijk een kwestie van wennen en idd wat je zegt heel erg makkelijk of zo gelijk je kindje aan te kunnen leggen zonder al dat gesleep met voeding en flessen enzo enzo

liefs jootje(maart 2012 club)

ik vondt het de eerste keer ook eng daarna wordt het minder ik zorg dat ik altijd zo soort omslag doek voor dekleine bij heb de ene kant doe ik onder het mijn bh bandje de ander kant waar het mutsje zit doe ik over haar hoofdje heen ik zorg wel als ik weg ga dat ik makkelijke kleren aan het voor de borstvoeding een omslagjurkje dat jehem alleen een beetje op zij hoeft te doen dan zie je bijna niks

Ik durf ook nog niet zo goed hoor, weet precies wat je bedoeld. Maar als dat betekent dat je de deur niet meer uit kan is dat toch wel erg beperkend vind je niet? Zie deze vakantie als een goede oefening en vind uit wat je prettig vind.
Ik zag laatst iemand in de restauratie van de HEMA voeden en dat zag er heel relaxed uit. Niks te zien, ze had gewoon een soort sjaal erom heen ofzo.
Veel succes en zeker dit geen reden laten zijn om te stoppen!

Heb er ook wel moeite mee... zelfs bij m'n eigen familie! Gisteren toch maar gedaan, had maar 1 flesje gekolfde melk bij me, maar Joep wilde na 3 uur weer eten... Ik ben gewoon even binnen met hem gaan zitten en had een hempje met daarboven nog een topje aan welke ik een beetje over mijn borst hield en je zag er bijna niks van hoor...

Moest er ook door heen, maar het went wel als je het vaker doet. Ik heb ook altijd een vestje of zoiets aan en een omslagdoek bij me die ik erover heen leg. Juist als ik in het centrum loop dan wil de kleine drinken dus ik ben ik een aantal keer op een bankje beland. Mensen kijken er niet raar van op eigenlijk. Tja het is in feite de gewoonste zaak van de wereld en als ze het aanstootgevend vinden, dan kijken ze maar de andere kant op. Zonde om om deze reden te stoppen met borstvoeden als dit goed lukt. Succes in de vakantie!

Ik ga in een hoek zitten met de rug naar d emensen toe. En idd je kan veel bedekken door een sjaal of iets dergelijks. Niet stoppen met bv zou zonde zijn en krijg je spijt van.

Uiteindelijk geen bv in openbaar hoeven te geven, behalve een keer in het zwembad en op de terugweg naar huis. Ik had bijna gelijk een borstontsteking en mocht van de arts de kleine niet laten drinken uit de zieke borst. Daardoor had ik ineens de helft minder melk en moest er bijgevoed worden. Matilda drinkt 's middags maar 1 keer rond 2u tussen 9 en 5 en die voeding was ik gelijk kwijt. Ze is nu weer volledig terug op bv btw. Vandaag lijkt ze me wel leeg te willen drinken. Ook vannacht ineens weer niet doorgeslapen; honger! Ik vraag me af wanneer ze genoeg heeft gehad....

Terug
Bovenaan