Borstvoeding in vliegtuig?

Hoi,

Heeft iemand ervaring met borstvoeding geven in een vliegtuig?
Er wordt geadviseerd om tijdens het stijgen en landen borstvoeding te geven, moet de baby dan niet in de gordel?
En dronk de baby veel meer dan normaal?

En ervaring met babys die last van hun oren hadden in het vliegtuig? Nog tips?

Wij vertrekken woensdag naar Madagascar voor 3,5 week met een baby van bijna 7 maanden.

Groetjes, Liesbeth
 
Hoi,

Zover ik weet zit je kindje niet in de gordel, maar je houdt je kindje vast. Het gaat om de slikbeweging, dan blijven de oortjes open. Een flesje water kan ook, als je kindje daar van  wil drinken tenminste.
Ik heb ook wel eens gelezen over plastic bekertjes over de oren, dat schijnt ook te helpen.
 
Beste Liesbeth,

Je kindje zit zeker in de gordel tijdens het vliegen!
Deze zit bevestigd aan jouw gorldel.
Je kan idd het beste je kindje te drinken geven tijdens het landen en stijgen,
dit kan ook gewoon sap zijn of water zijn, je kan natuurlijk ook gewoon afkolven, dit mag je meenemen in het vliegtuig en mag door de douane, ik heb afgelopen vakantie ook gewoon sap meegekregen door de douane.

Toen ik tijdens het opstijgen paraat stond met alle opgewarmde flessen etc. sliep meneer gewoon.
Dit was ook tijdens het dalen, hij had zijn speen in het daardoor slikte hij al voldoende.

Nou succes met de vlucht en een fijne vakantie!
 
Hoi

je kindje moet idd in de gordel.
hij of zij moet met het gezichtje naar voren zitten dus borstvoeding geven gaat dan al niet.
Ik ben met het vliegtuig weggeweest en heb gewoon een flesje gegeven omdat hij dan zeker met zijn gezichtje naar voren kon zitten.

judith
 
Omdat wij in Engeland wonen heb ik regelmatig borstvoeding gegeven in het vliegtuig. Ik vind het ideaal omdat mijn zoontje dan altijd in slaap viel. Hij zit op schoot in de gordel die je aan jouw gordel bevestigt en ik heb hem altijd gewoon tijdens stijgen en dalen borstvoeding geven. Ik weet dat dat eigenlijk niet mag maar ik heb daar nooit commentaar op gekregen. Hij lag altijd al te drinken als ze hun laatste controle doen met langslopen en dan zeiden ze er nooit wat van. Maar je mag idd ook drinken voor je kindje meenemen, dat moest ik altijd proeven. Maar die voorverpakte melk heb ik nooit hoeven openmaken, dat vertrouwden ze altijd wel bij de douane.

Succes!
 
Terug
Bovenaan