borstvoeding invriezen

Hoi allemaal,

Ik heb even een kort vraagje. Mijn zwangerschapsverlof is bijna afgelopen, maar ik wil wel dat mijn dochtertje (10 weken nu) zolang mogelijk borstvoeding krijgt. Ik ben dus nu al druk bezig met kolven. Dat gaat redelijk goed en op mijn werk is ook alles al geregeld. Ik ga er dus van uit dat het allemaal wel gaat lukken.
Nu is mijn vraag, hoe/waarin vriezen jullie borstvoeding in (ik wil namelijk altijd iest achter de hand hebben voor hongerige dagen). Mijn vriend dacht dat het wel handig was om de voeding in de fles in te vriezen, maar dan moeten we wel een aantal extra flessen gaan kopen. Kan dat niet anders?

Alvast bedankt!

Groetjes Melanie mv Ynske
 
Hoi, avent heeft speciale zakjes voor in de vriezer. Er zitten klips in om ze dicht te maken en stickertjes zodat je erop kunt vermelden wanneer het de vriezer in is gegaan en hoeveel. Wel prijzig, maar toch heel handig. Ook zijn ijsklontbakjes natuurlijk heel handig.ff.kijken hoeveel er in een "klontje" gaat, en je hebt altijd de juiste hoeveelheid voeding.
 
Hoi, ik gebruk ook gewoon ijsblokzakjes. 1 klontje is in mijn geval 15 ml. Ik heb ook avent zakjes, deze zijn ook prima. In de fles invriezen zou ik niet doen, want dan heb je een hele batterij aan flessen nodig. Jammer toch?
 
ik heb ook in ijsblokzakjes gedaan. en schreef daar de datum en aantal ml op. 'savonds haalde ik dan de benodigde hoeveelheid eruit, of liet het ontdooien onder lauw water. heel handig
 
Klinkt allemaal heel mooi om het in diepvrieszakjes te doen, daar heb ik ook aan zitten denken, maar hebben jullie tips om het IN die ijsklontzakjes te krijgen?
Groetjes Ingrid
 
Terug
Bovenaan