Borstvoeding is in de avond minder

<p>Hallo allemaal, </p><p>4 weken geleden ben ik bevallen van een zoon. Ik geef borstvoeding en dat gaat goed. Nu ben ik deze week gestart met kolven zodat hij ook leert uit een fles te drinken. </p><p>Ik de avond is de productie met kolven erg wisselend. Nu heb ik ook 2 dagen met de lunch gekolfd en is de productie hoger. </p><p> </p><p>Wie heeft dit ook? En hoe kan ik de productie verhogen? Want ik wil ook graag een voorraad opbouwen. </p><p> </p><p>Bedankt allemaal!</p>

Heeeeeeeeeel normaal. Ik kolfde vaak na de ochtendvoeding, dat bracht het meeste op. Ik deed dat een week of 6 tot aan het einde van mijn verlof en zo had ik een mooie voorraad (lees een lade van de vriezer vol). 

Volgens mij is dat niet heel gek. Ik kolf ‘s ochtends veel meer dan de rest van de dag. Inmiddels al een prima vriezer-voorraad bij elkaar gekolfd en mijn dochter (12 weken) groeit goed én slaapt s nachts goed, dus het is blijkbaar hier geen probleem dat ze ‘s avonds wat minder productief lijken. 

Is heel normaal dat je productie ‘s avonds minder is. In de nacht en ‘s ochtends is ie het hoogst. Beste is kolven na de 1e voeding in de ochtend. Succes!

Voorraad opbouwen deed ik door sochtens tussen de voedingen door te kolven. Beste opbrengst. Door dit standaard te doen had ik dagelijks 1 extra voeding voor de vriezer. Savonds had ik ook altijd minder.

Je lichaam heeft energie nodig om melk te produceren. Overdag ben je vaak veel drukker met allerlei dingen, dus heb je minder melk. 's Nachts heeft je lijf alle tijd om een lekkere voorraaf op te bouwen tijdens je slaap, dus inderdaad in de ochtend kolven als je een voorraadje wilt!

Terug
Bovenaan