Borstvoeding (kolfvoeding) met deze warmte hoevaak meld jullie baby zich?

<p>Hallo, </p><p>Op woensdag 24 juni is onze dochter Laureen geboren, nu 7 weken oud. Laureen heeft al een mooi eigenwijs karaktertje ( papa en mama hun genen x2, dan krijg je dit haha ;P).<br />Laureen drinkt/dronk mijn borst niet volledig leeg- viel in slaap of was gefrusteerd dat het niet snel genoeg ging. Vanaf dat moment heb ik eerst borstvoeding gegeven, borsten leeggekolfd en dit aan haar gegeven. Telkens zag ik dat ze bijv maar 30 ml had gedronken terwijl ze nog honger had. sinds 2 á 3 weken kolf ik al mijn melk en geef ik het in een flesje aan haar. Dit gaat een stuk beter, laureen blij, mama blij. <br />Het enige is dat het mij niet lukt om haar 4 uur tussen een voeding te krijgen. Ze krijgt vaak 90 ml in een flesje, ze mag wel naar meer maar dit drinkt ze niet op.. of spuugt het weer uit. . <br />In de nacht drinkt ze nu wel om 4 uur! Daar ben ik blij mee, even wat extra slaap. Maar nu komt het volgende probleem in de ochtend heeft ze heel erg honger (althans, zo overstuur is ze dan), dan biedt ik haar de fles aan 2,5 uur na haar ochtend 6.00/7.00 uur voeding aan, dan lukt het haar vaak niet om de fles leeg te drinken en heeft ze aan 40-50 ml echt genoeg.. vervolgens zijn we terug bij af en meld ze zich om de 2-2,5 uur. Ik probeer dan te rekken tot 3 uur zodat ze echt honger heeft en haar flesje leeg gaat drinken. <br />Als ze in de ochtend wel 90 ml op heeft, slaapt ze soms zo weer 4 uur verder.. ?<br /><br />Hebben jullie tips?<br />Plus - deze warmte zorgt er ook voor dat ze vaker kleinere beetjes wil drinken. Herkenbaar?</p>
 
Waarom wil je dat ze om de  4 uur drinkt? Dat is voor een baby van haar leeftijd echt wel lang er tussen hoor. Dat ze dit 's nachts doet is echt netjes! Verder gewoon haar laten bepalen wanneer en hoeveel ze wil drinken. Babies en kinderen weten heel goed zelf wat ze nodig hebben en wanner ze vol en hongerig zijn! 
Gewoon lekker melk geven als ze er om vraagt en idd met dat hete weer kan dat wat vaker kleine beetjes zijn. Goed de plasluiers in de gaten houden of zd voldoende plast.
Moet verder zeggen dat ik het echt heel knap vind dat je alles afkolfd voor je dochter! Best intensief lijkt me!
 
Ik lees heel normaal babygedrag. Baby's hebben behoefte aan veel kleine voedingen. Hun maag is nog klein dus ze kunnen niet zoveel tegelijk drinken. Daarnaast zorgen ze door regelmatig kleine beetjes te drinken dat hun bloedsuiker mooi stabiel blijft.
Ga maar eens bij jezelf na, zit er bij jou iedere keer 4 uur tussen dat je wat eet en drinkt? Zeker de eerste maanden zijn 8-12 voedingen per dag heel normaal. Mijn dochter dronk tot ze een jaar was zo'n 8x per dag, daarna is het pas wat minder geworden.
 
Eigenlijk wat hier ook al wordt gezegd. 4 uur is echt lang tussen voedingen overdag (s nachts is het heerlijk, maar hoeft ook niet). Dochter van 5maanden krijgt met sit weer ook elke 2-2,5 uur bv. Gewoon geven als ze dorst heeft. 
 
Heb ook best wel lang (denk tot 4 a 5 maanden elke 3 uur een voeding aangeboden. Kolfde ook alles! S avonds soms maar 2,5 uur ertussen zodat ze een lekkere bodem had om vrij snel de nacht door te slapen. Ik gaf haar altijd voldoende melk maar als ze niet alles opdronk probeerde ik het soms 15 minuten later nog eens en anders gewoon weer de volgende voeding. Nu had ik wel ruim voldoende melk waardoor het ook wat minder pijnlijk was als er eens een flesje door de gootsteen ging.  


mijn schema is heel lang 7.00 10.30 13.30 16.30 19.00 21.30 geweest. Ik voedde wel op vaste tijden niet op vraag en maakte haar ook gewoon wakker voor een voeding. Hier zijn de meningen natuurlijk heel verdeeld over. Voor ons werkte het. Doe gewoon wat goed voor jou en je kindje voelt. 


met het warme weer gaf ik altijd verse melk. Die kun je best even bewaren dus tussendoor extra aanbieden op kamertemperatuur als ze hem niet helemaal leeg drinkt. Succes! En mocht je nog een steun nodig hebben bij het fulltime kolven. Ben een tijdje lid geweest van fulltime kolvers op Facebook. Had ik soms wel even nodig als in het even spuugzat was. 
 
Terug
Bovenaan