Borstvoeding kolven melkproductie ophogen

Hey allemaal,

Om bij te houden hoeveel mijn kleine meid drinkt geven we borstvoeding in de fles.
Nu produceer ik 100 ml totaal van beide borsten. Hoe produceer ik meer melk om een voorraadje te kweken ?
Ik heb trouwens een handmatige kolf en ben 9 dagen geleden bevallen.

Mijn productie leek de dag 3-4 nog meer dan nu dat m’n borsten op springen stonden

Liefs
 
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

100 ml is veel voor een baby van 9 dagen en ik denk niet dat ze dat al op drinkt. Ik zou ook uitkijken dat je geen overproductie krijgt maar je kunt wel kijken of je na de ochtend voeding nog kunt kolven om zo een voorraad op te bouwen.

Ons zoontje is 18 weken en drinkt 120 ml afgekolfde melk uit een fles. In de nacht drinkt hij 1 borst en Kolf ik de andere zo kan ik altijd 1 voeding invriezen.
 
je borsten produceren normaal gesproken precies wat je kindje nodig heeft. dat is dus als je kindje aan de borst drinkt, als ze meer nodig heeft gaat ze meer zuigen waardoor jouw lichaam een seintje krijgt dat er meer geproduceert moet worden. Het is echt een samenspel tussen vraag en aanbod.  Als je kolft heb je dit samenspel niet, ik zou dan ook heel voorzichtig zijn met op een andere manier de productie te verhogen.. Je hebt dan kans op overproductie met mogelijk andere gevolgen. 
Eigenlijk hoef je dus ook niet bij te houden wat je kindje drinkt, als je dochter gezond is kun je erop vertrouwen dat ze drinkt wat ze nodig heeft. Maar je zal vast een goede reden hebben om te kolven, daarom zou ik deze vraag aan een lactatiekundige stellen.  Succes en gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
 
Terug
Bovenaan