Borstvoeding kolven vóór de bevalling

<p>Hallo allemaal!</p><p>Over 8 weken word ik ingeleid en omdat ik graag borstvoeding wil geven was ik gister naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. </p><p>Omdat ik al vanaf week 16 last heb van zwangerschapsdiabetes wist ik dat het kan zijn dat ons kindje sneller een hypo krijgt na de geboorte, mijn nicht heb ik gevraagd om borstvoeding te doneren. Dit wil ze en is volgens de lactatiekundige ook mogelijk ondanks het niet helmaal past bij de behoefte van ons kindje. Tot zo ver allemaal leuk en aardig... Maar ik zit met het volgende.</p><p>De lactatiekundige gaf aan dat bij vrouwen met zwangerschapsdiabetes de borstvoeding vaak later op gang komt en dat ze dus wil proberen na een gesprek, borstonderzoek (om te kijken of het aannemelijk is dat het misschien sowieso niet lukt) en toestemming van de gynaecoloog met 35 weken te starten met kolven.</p><p>Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en deze willen delen?</p><p>Ik hoor graag van jullie!</p>

Ik lees graag mee. Ik heb al 2x een ks gehad en ben nu 35 wkn zwanger. De bv is 2x niet goed op gang gekomen. Nu heb ik gelezen dat ik zou kunnen beginnen met kolven voor de ks, maar durf dat niet op eigen houtje te starten. 

Hoi Zonnewchijne,
Wat vervelend! Heb je al een afspraak gemaakt met een lactatiekundige? Ze gaf aan dat het echt niet op eigen houtje mocht en dat ze officieel toestemming moeten krijgen van de gynaecoloog, ik ga het dinsdag bespreken..

Ik reageer even uit de kant van mij als (ex) kraamverzorgende .. Door het kolven/toeschieten kan je baarmoeder gaan samen trekken, dus dan zou je de bevalling kunnen opwekken terwijl de tijd nog niet daar is.. 
Dus nooit zo maar doen! Had wel eens vrouwen die dit deden maar helemaal aan het einde en dan vaak met de hand..

Dank je voor de reactie!
Zomaar op eigen houtje ga ik het zeker niet doen. Maar waarom adviseert ze om met 35 weken al te starten? Is wachten tot later dan niet beter, aangezien ik word ingeleid met 38 weken....?

Ik heb geen idee, waarschijnlijk zijn de meningen onder verloskundigen en gynaecologen verdeelt.. De een zal denken hoe groot is de kans en de ander is er erg bang voor..

Terug
Bovenaan