Volgens mij zijn de ervaringen heel wisselend. Ik vond het altijd lastig dat je een half uur gebonden bent en je baby dan natuurlijk net begint te huilen.daarnaast is het natuurlijk minder romantisch dan live borstvoeding geven, maar misschien ben je daar niet zo gevoelig voor. Ik denk zeker dat het wel kan helpen om je productie/energie te verbeteren, waarna je over een paar dagen misschien wel weer volledig aan de borst kan geven. Tenzij je het prettiger blijkt te vinden om afgekolfde melk te geven natuurlijk, dan zou ik dat vooral blijven doen.
Ik zou wel aanraden om scherp in de gaten te houden waar je je grenzen legt wat betreft borstvoeding: zou je het wel prima vinden om (alles) te kolven? of stel een maximum aantal keren kolven per etmaal in. Onder invloed van hormonen en borstvoedingspropaganda is het vaak moeilijk om te stoppen (ik heb een jaar borstvoeding gegeven met tepelkloven, borstontstekingen, oververmoeidheid en depressiviteit als gevolg en weet nu dat je echt moet oppassen dat je niet koste wat het kost borstvoeding blijft geven). En je hebt het helaas nou eenmaal zwaar te verduren gehad met je bevalling.
Heel veel succes met welk pad je ook wenst te bewandelen