Borstvoeding / kolven

<p style="text-align: left;">Hallo iedereen, </p><p>Hebben jullie tips mbt borstvoeding? Hoe doen jullie het, vaste tijden, op verzoek, kolven-fles?</p><p>Onze zoon is nu 2 weken en komt om de 2/3 uur voor eem voeding. ik wil zolang het kan hem borstvoeding geven. Het is best zwaar, dus ik zit te overwegen om te starten met kolven zodat mijn partner ook bij kan springen. </p><p>Hebben jullie tips vanaf hoeveel weken ik het beste afgekolfte mek kan geven. Welke fles raden jullie aan, Zodat de baby nog wel borst wilt.</p><p>Welke zakjes gebruiken jullie om het te bewaren?</p><p>Alvast bedankt voor jullie tips!</p><p>Gr. Len</p>
 
In het begin heb ik op verzoek gevoed en toen bv goed op gang was ben ik naar een schema toe gaan werken. Heb nog 2 kinderen en ivm brengen en halen naar school, zwemles, etc. werkt een ritme voor ons beter. 
Vaak houden ze min of meer al wel een schema aan. Ik start de dag altijd tussen 7.00 en 7.30 uur met aankleden en een voeding. Daarnaast zorg ik dat de tijden tussen de voedingen overdag niet langer zijn dan ‘s nachts, zodat hij leert dat hij de nachten (op een gegeven moment) door gaat slapen. ‘s Nachts voed ik wel op verzoek. Dat is weleens lastig als hij om 5 uur komt en dat de dag dan weer tussen 7 en half 8 begint...
kolven doe ik ook regelmatig! Bewaar het in de koelkast totdat mijn man het geeft of vries het in in ijsblokjeszakjes. Volgens mij kan je met kolven en flesvoeding beginnen als bv goed op gang is! Gebruiken zelf de Avent natural flessen. Weet niet of het verkooptruc is, maar vertelde ons toen dat deze lijkt om vorm van de borst... hahaha.
Hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel succes!
 
Over het algemeen wordt aangeraden om een week of 4-6 te wachten voordat je je baby met een flesje gaat voeden. Dit om te zorgen dat jouw melkproductie goed op gang is, en de baby geen last krijgt van zuigverwarring (daardoor kan hij de borst gaan weigeren).
Kolven kun je al eerder mee beginnen, dan kun je alvast een voorraadje starten. Probeer bijvoorbeeld een keer per dag vlak na de vorige voeding nog wat af te kolven. Zo oefen je het kolven, stimuleer je je melkproductie, en krijg je langzaam maar zeker een voorraad voor in de vriezer.
 
Hoi,
Inmiddels kolf ik al sinds de geboorte fulltime (8 maanden nu). Zodra je meerdere hoeveelheden hebt om in te vriezen adviseer ik de medela moedermelkbewaarzakjes. Dit vind ik persoonlijk makkelijker werken in vergelijking met ijsklontzakjes. Bewaren in de koelkast doe ik in flesjes van medela, heb een flinke voorraad hiervan (of evt. philips avent bewaarbakjes). Mijn must mbt kolven is een kolfbh. Zelf heb ik een borstvoedingsbh gekocht van de Hema en hier gaten in gemaakt, werkt perfect!
Groetjes 
 
Laat je kindje idd eerst goed aan de borst wennen.
Wij hebben na 6 weken het eerste flesje gegeven. Ik heb ook philips Avent naturel.
Kolf Bh is idd erg handig! Bewaarzakjes van medela ook????
Ik voed op verzoek al 15 weken. Meestal is dat na 3, 3,5 uur. Dus al met al best een vast schema.
 
 
Terug
Bovenaan