Borstvoeding kolven

Hallo allemaal

Ik geef onze zoon van 5 maanden nog volledige BV.
Op mijn werk kolf ik voedingen af. Voorheen kolfde ik 125 ml per keer (uit 1 borst). Nu is dat nauwelijks 60 ml (uit 2 borsten). Op het moment dat de kolf mijn borst raakt, ben ik al gespannen en wil het niet.... Ook niet als ik het later thuis probeer....
Mijn zoon lijkt echter nog voldoende te hebben aan de voeding die hij uit de borst drinkt.
Het is ook zo dat de eerste paar teugen van de kolf er wat melk komt en daarna niet meer. Tenzij ik mijn borst dan weer op een andere manier in de kolf leg.
Heeft er iemand oplossingen/tips??
Zouden die druppels om de TSR hiervoor helpen???

Groeten
Go

hoi!

Ik raad je aan om je vraag op het borstvoedingsforum te stellen:
www.borstvoedingsforum.nl

Daar komen allemaal moeders die bv geven en ervaringsdeskundigen.
Ook is er een aparte rubriek die over kolven gaat.
Je krijgt er altijd heel snel en goed advies.

Zelf geef ik nu ruim 10 mnd volledig bv, en heb niet zo veel ervaring met kolven.
Ik weet alleen dat je het moet leren en dat je er nooit zoveel uit krijgt als je baby dat kan.
Ik heb een tijdje syntocinon neusspray geprobeerd, dit bevordert de toeschietreflex ( werkte echt binnen 20 seconden! ) maar het verhoogt je productie niet!!!
Dat is een misverstand.

Veel succes,

groetjes Linda

Hoi,

Ik herken het probleem. Ik geef nu geen bv meer, maar toen ik dat gaf, kolfde ik ook op mijn werk. Toen ik nog thuis was, ging dat altijd prima, maar op mijn werk was het een ramp! Ik werk in het onderwijs en kon dus alleen in de pauzes kolven. Ik had dus amper 20 minuten de tijd en moest dat in een ruimte doen waarin ik door de deur een paar honderd leerlingen hoorde praten en schreeuwen. Ik heb via de ha de spray om de TSR aan te sporen gekregen. Ik vond het prima werken. Ik had wel de eerste paar dagen last van buikkrampen als ik het gebruikt had.

Succes,

Desiree

Hai,
goede tip om op het forum te kijken!
De spray kan helpen. Het hangt er ook vanaf hoeveel tijd er tussen zit en op welk moment van de dag. En als je al gespannen begint, wordt het alleen maar moeilijker!
Probeer eerst heel bewust te ontspannen. Drink bijvoorbeeld eerst even een kop thee met een leuk magazine, voordat je gaat kolven, zodat je die spanningsspiraal kunt doorbreken. En probeer je even neer te leggen bij de lagere kolfproduktie. Het zegt niets over de hoeveelheid die je kindje uit je borst kan halen. En zolang hij tevreden is.....
Misschien heb je even een dipje of ben je vermoeid, ongesteld, grieperig, enzovoort. Ontspannen is erg belangrijk!
Heel veel succes

Hoe herkenbaar,

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Ben driftig aan het oefenen, maar komt maar zo weinig uit. Was laatst drie kwartier bezig en had toen 80cc. Geweldig niet???!!! En die kleine van mij is altijd binnen 10 minuten klaar. Lekker frustrerend.

Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en heb vorige maand het kolfapparaat gekregen. Gelukkig werk ik niet, dus zit ik niet met dat probleem. Ik wil kolven, zodat ik ook weer eens weg kan.

Dus helaas geen tips van mij...

Terug
Bovenaan