Borstvoeding kolven

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje...
Binnenkort ben ik een hele dag weg en moet dus vooraf  borstvoeding kolven. Maar wanneer is het de beste tijd om te kolven?
Ik voed namelijk beide borsten. De ene borst laat ik aan drinken totdat ze niet meer hoeft (leeg is). De ander bied ik aan als "toetje".
 Kan ik dan het beste voor of na het voeden kolven. Of moet ik dan kiezen om maar aan één borst te laten drinken en de andere te kolven.
Wat is verstandig en/ of handig?

Hoop dat er iemand hier meer ervaringen heeft.

Liefs, Juffy

Hoi,

Je kunt het beste tussen 2 voedingen in een keertje extra kolven als je iets op voorraad wilt hebben.
Wij hebben hier niet voor gekozen en geven mijn zoontje gewoon FV als ik geen BV meer op voorraad heb in de vriezer en ik kolf dan gewoon overdag voor een volgende keer als ik weg ben.

Groetjes Saskia

Hoi

Wat mij het beste bevalt is 's morgens vroeg kolven,
omdat ik dan de meest volle borsten heb (na de nacht).
Ik geef één borst bij de eerste ochtendvoeding, en de
andere borst kolf ik: dit tijdstip krijg ik de meeste melk uit de kolf.

Tussen twee voedingen in lukt mij niet zo goed, en dit is best
druk ook, zo midden op de dag.

Succes!

Ik zou ook voor ochtend kiezen en dan idd maar 1 borst laten drinken en de andere afkolven. Afkolven zou ik dan wel na de voeding doen, want voor hetzelfde geld wil je kleintje toch 2 borsten!

Ik persoonlijk geef ook FV als ik weg ben en dat gaat prima samen. Mar goed Rik krijgt al 1 FV per dag om alvast te wennen!!

X Saskia en een knuffel van Rik

hoi,
ik hoor eigenlijk bij de voorjaarsmoeders, maar heb ook ervaring net kolven, dus reageer maar even. Ik heb, om voorraad op te bouwen voor tijdens mijn werkdagen, lange tijd tussen 2 voedingen in gekolfd ('s middaga had ik meeste rust ervoor). Wat je dan wel doet, is je borsten extra stimuleren tot meer melkaanmaak. Later heb ik ook wel na een voeding gekolfd (gaf ook 2 borsten per x), maar haalde daar weinig melk meer mee uit.
En vanaf dat ik ging werken, heb ik op voedingstijden gekolfd om voeding die uit vriezer ging te "compenseren" en de melkproduktie op gang te houden.
Succes ermee, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoihoi
ik kolf na de voeding, dan weet je zeker dat je met de volgende voeding weer genoeg hebt. 's Ochtends heb je meer, dus dan werkt het het beste.
Gewoon rustig zitten en kolven, je zal zien dat je best veel kan krijgen, je borsten maken namelijk na de voeding ook gelijk weer aan..
succes

Hoi Saskia,

Ik las dat jij terwijl je borstvoeding geeft ook wel eens flesvoeding geeft. Ik wist eigenlijk niet dat dat mogelijk was.
Bij mij is namelijk spruw geconstateerd en nu heb ik mijn voorraadje afgekolfde borstvoeding weg moeten gooien.Ik kan pas weer een voorraadje opbouwen als de spruw weg is. Nu ga ik zaterdag een dagje weg en mijn vriend zou dus de ingevroren borstvoeding aan Dewi geven, maar dat kan dus niet doorgaan omdat mijn voorraad weg is. Als wij dus ook flesvoeding kunnen geven,   zou dat wel fin zijn. Welke flesvoeding zouden wij haar kunnen geven, zodat ik zaterdag gewoon weg kan gaan en staat dit niet in de weg van borstvoeding, omdat ze alleen de moedermelk gewoon is? Dewi is inmiddels 7 weken oud.

Groetjes Jessica

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 19:05:02'));

Hoi,

Je kunt het beste tussen 2 voedingen in een keertje extra kolven als je iets op voorraad wilt hebben.
Wij hebben hier niet voor gekozen en geven mijn zoontje gewoon FV als ik geen BV meer op voorraad heb in de vriezer en ik kolf dan gewoon overdag voor een volgende keer als ik weg ben.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan