Borstvoeding - korter drinken

Onze zoon Marijn  is nu 8 weken, ik geef borstvoeding, voorheen soms wel een half uur per borst maar sinds  een paar dagen drinkt 'ie per borst steeds minder lang.
Soms maar 5-10 minuten.
Ik gaf bv met tepelhoedje maar probeer het de laatste dagen steeds meer zonder, maar dat maakt geen verschil, met of zonder tepelhoedje, de duur van het voeden neemt bij beiden af.

Verder verandert er niet veel, Marijn is vrolijk, alert, slaapt goed (de nachten zelfs heel goed!), huilt alleen wel als hij van de eerste borst wordt gehaald, dat heeft hij niet eerder gedaan.
Zou dit kunnen betekenen dat de bv niet (meer) voldoende is?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft of van horen zeggen weet waar het aan zou kunnen liggen.

Desirée

Hallo,

Ik geef ook bv en mijn zoontje is nu 4 maanden.. Wat jij zegt komt me heel erg bekend voor, drinkt korter etc en je krijgt een idee dat ze er niet genoeg aan hebben. Ben vorige week naar het cb geweest en heb  dit gevraagd. Daar zeiden ze dat hij goed groeit en genoeg voeding krijgt. Het is wel zo dat ze nu minder voeding nodig hebben dan eerst en ik denk dan maar zolang ze niet de hele dag huilen zal het wel goed zijn.

Als je je zorgen maakt ga dan even naar het cb om je kindje extra te wegen zo weet je zeker dat hij genoeg voeding binnen krijgt.

Gr Elmira.

hoi,
dat is normaal hoor. je kindje leert steeds efficienter drinken. als hij weer meer behoefte krijgt zie je dat je kindje er weer wat langer over doet. mijn zoontje drinkt een periode 7 minuten per borst en dan weer een periode 15 minuten per borst.
veel succes knof

Terug
Bovenaan