<p>Sinds een ruime week ben ik opnieuw mama geworden van een dochter.</p><p>Ik wilde heel graag borstvoeding geven. Helaas verloopt dit niet zo goed. Mijn dochter blijkt een tekort tongriempje te hebben, waardoor live voeden haar enorm veel moeite kost. Lang bezig en daarna nog niet verzadigd. En omdat de borstvoeding nog niet zo goed op gang kwam duurde het nog langer voordat ze 'klaar' was. Eigenlijk gewoon te moe om door te gaan (soms 45-60min bezig) ik ben daarom vrij snel begonnen met nakolven en fles nadien aanbieden en het aan de borst drinken korter maken. Dit ging veel beter. Echter was voor mijn dochter, en voor mij, het totale voedingsmoment te vermoeiend. Daarom besloten om tijdelijk, tot ze geholpen kan worden aan haar tongriempje, volledig te kolven en de fles te geven. Met behulp van neusspray, borstvoedingsthee en nog andere tips van kraamzorg en lactatiekundige. Daarna kwam het zo goed op gang dat de stuwing enorm werd en ik in 1 kolfbeurt bijna 2 voedingen voor haar kolfde. Ik kolf mee met haar ritme, dus meteen na t flesje kolf ik. </p><p>Op advies lactactiekundige ben ik vanwege die stuwing en overproductie elke dag 1x mijn borsten gaan leeg kolven. Dat hielp voor de stuwing en overproductie. Maar nu is er een nieuw probleem.. sinds gister is mn productie enorm minder geworden. Ik moet nu 2x kolven voor 1 voeding. Erg intensief dus en ik snap niet goed hoe dit kan. Er is verder niks veranderd in die 2 dagen. Ik kolf iedere keer even lang. Gebruik nog steeds de neusspray en thee. Het ritme van mn dochter is niet echt veranderd.. </p><p>Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen? De motivatie om door te gaan is (vanwege verschillende redenen en vorige borstvoedingsperiode) een beetje aan t kwijtraken....</p><p> </p>